تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 اسفند 1390
کشف جدید در مورد افسردگی

  کشف جدید در مورد افسردگی

D-سرین ماده ترشح شده توسط آستروسیت ها است  که به عنوان سلول های حمایت کننده بخش عصبی مغز به حساب می آیند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در طول افسردگی مغزاز شکل پذیری کمتری برخوردار بوده  و در نتیجه کمتر قادر به انجام کارهای خاصی مانند ذخیره سازی خاطرات است.
Lindskog زیست شناس و استادیار در گروه علوم اعصاب دانشگاه کارولینسکا می گوید:ما قادر به درمان اختلال حافظه در موش« افسرده »با استفاده از دوز معینی ازاسید آمینه  D-سرین شدیم.
دکتر Lindskog و تیم وی با استفاده از موش FSL که در مقایسه با موش های آزمایشگاهی نرمال، دارای اختلال حافظه و بی تفاوتی هستند٬ توانستند با تزریق D-سرین باعث بهبود بخشی از خاطرات از دست رفته در موش شوند در حالیکه این دارو هیچ تاثیری بر بی تفاوتی موش نداشت.
دکتر Lindskog می گوید: ما در این مطالعه نشان دادیم که هر کدام از این  دو نشانه  که دربالا ذکر شد می تواند به طور مستقل از یکدیگر تحت تاثیر قرار گیرد، این بدان معناست که این دواختلال در  بیماران مبتلا به افسردگی به صورت مستقل قابل درمان است.
محققان همچنین به مطالعه فعالیت سیناپسی در هیپوکامپ موش، بخشی از مغز که نقش مهمی در حافظه دارد نیز پرداختند. آنها دریافتند که میزان فعالیت های سیناپسی در مغز موش افسرده بسیار بالاتر از گروه شاهد(موش نرمال) است. با این حال، تلاش ها برای افزایش سطح انتقال سیگنال، درمغز موش مبتلا به افسردگی پاسخ نداد. در حالیکه بعد از استفاده از D-سرین در مغز مبتلا به افسردگی، شکل پذیری حافظه به طور قابل توجهی، بهبود یافت.
D-سرین ماده ترشح شده توسط آستروسیت ها است  که به عنوان سلول های حمایت کننده بخش عصبی مغز به حساب می آیند.
دکتر Lindskog می گوید: D-سرین  قابلیت عبور ازسد خونی- مغزی را دارا نیست ، بنابراین یک کاندیدای مناسب دارویی محسوب نمی شود، اما مکانیزمی که ما مشخص کرده ایم، این امکان را فراهم کرده است که  پیشرفت وبهبودی قابل توجهی در مسیر شکل پذیری حافظه با استفاده از این فاکتور ایجاد شود.
دکتر Lindskog می گوید:" امید است که کشفیات ما در نهایت به روش های درمانی جدید برای افسردگی منجر شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه