تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 اسفند 1390
شناسایی مکانیزم سلولی کنترل وزن و مصرف انرژی درمغز شناسایی

  شناسایی مکانیزم سلولی کنترل وزن و مصرف انرژی درمغز شناسایی

محققان دانشگاه Yale مکانیزم سلولی کلیدی را کشف کردند که ممکن است به مغز در کنترل میزان غذا خوردن، میزان وزن و میزان انرژی مصرفی کمک کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، یافته های این مطالعه که درمجله Neuroscience منتشر شده است، تنظیم خانواده ای ازسلول ها را  در سراسر سیستم عصبی که ازمنطقه ای از مغز بنام هیپوتالاموس، که کنترل کننده توازن انرژی است منشاء گرفته، توصیف کردند.
دانشمندان و شرکت های داروسازی بطور دقیق به بررسی نقش هورمون ملانین (MCH) سلول های عصبی در کنترل مصرف مواد غذایی و انرژی پرداختند. مطالعات قبلی نشان داده است هنگامیکه حیوانات آزمایشگاهی MCH می خورند، خواب بیشتر و انرژی کمتری دارند. در مقابل، سایر سلول های عصبی هیپوتالاموس که ازهورمون آزاد کننده تیروتروپین (TRH) به عنوان انتقال دهنده عصبی استفاده می کنند، سبب  کاهش مصرف غذا و وزن بدن و افزایش فعالیت بدنی می شوند.
مطالعه Yale بر روی مغز موش نشان می دهد برای اینکه عملکردهای حیاتی یک ارگانیسم درتعادل نگه داشته شود به نظر می رسد دو سیستم مستقیما مخالف هم عمل می کنند.
اگر چه TRH به طور معمول یک انتقال دهنده تحریک عصبی است، مطالعات انجام شده در دانشگاه Yale نشان می دهد که در موش TRH، هورمون MCH سلول ها را با افزایش نیروی مهاری سیناپسی مهارمی کند.
درمقابل، TRH اثر کمی بر روی انواع دیگر سلول های عصبی  داشته و در تنظیم انرژی نیز دخیل است.
Anthony van den Pol ، نویسنده ارشد و استاد جراحی مغز و اعصاب در دانشکده Yale گفت: این دو نوع نورون که در سطح سیناپسی با هم ارتباط برقرارمی کنند به ما سرنخ هایی را برای کنترل مغزی میزان غذایی که می خوریم و میزان خواب می دهند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه