تاریخ انتشار: یکشنبه 14 اسفند 1390
سردرد و استفراغ های مزمن کودکان را جدی بگیرید

  سردرد و استفراغ های مزمن کودکان را جدی بگیرید

فوق تخصص هماتولوژی کودکان گفت: پیوند سلول های بنیادی به عنوان یک درمان نوین در درمان سرطان های خون با ریسک عود بالا یا عود کرده و نیز بعضی از تومورهای جامد که به شیمی درمانی پاسخ مناسبی نمی دهند کاربرد دارد.
امتیاز: Article Rating
دکتر محمد رضا بردبار فوق تخصص هماتولوژی کودکان در گفتگو با "بنیان" درباره علائم سرطان در کودکان گفت: علایمی مانند رنگ پریدگی، خون مردگی زیرپوستی،دردهای استخوانی ممتد، تب های طولانی بدون علت، توده های شکمی، تورم مفصلی و استخوانی، سردرد و استفراغ های مزمن بخصوص در ابتدای صبح، بزرگ شدن غدد لنفاوی گردنی بصورت پایدارو... چنانچه در کودکان مشاهده شود باید حتما خانواده سریعا به پزشک مراجعه کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز در باره افزایش  سرطان های گوناگون در کودکان طی چند سال اخیر با بیان اینکه  اخیرا به نحو قابل توجهی بروز سرطان خون و غدد لنفاوی افزایش یافته است گفت: اگرچه غیر از اشعه یونیزان و بعضی عفونت های ویروسی نقش سایر عوامل محیطی در بروز سرطان ناشناخته است ولی به نظر می رسد آلودگی های زیست محیطی ناشی از جنگ های اخیر در منطقه˓ پارازیت های فرستاده شده بر روی امواج ماهواره ای و علل ناشناخته دیگر در این امر دخیل باشند.

دکتر بردبار درمان سرطان های کودکان با کمک سلول های بنیادی نیز اظهار داشت: پیوند سلول های بنیادی به عنوان یک درمان نوین در درمان سرطان های خون با ریسک عود بالا یا عود کرده و نیز بعضی از تومورهای جامد که به شیمی درمانی پاسخ مناسبی نمی دهند کاربرد دارد

وی تاکید کرد : لوکمی˓لنفوم˓نوروبلاستوم و تومور مغزی شانس بیشتری برای درمان با سلول های بنیادی دارند.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه