تاریخ انتشار: شنبه 20 اسفند 1390
وجود تغییرات ژنتیکی متنوع در سرطان

  وجود تغییرات ژنتیکی متنوع در سرطان

به طورسنتی تصورمی شود سرطان بیماری است که در آن یک سلول واحد شروع به تقسیم کنترل نشده کرده و ایجاد توموری می کند که در آن همه سلول ها مشابه هستند. اما این مطالعه نشان می دهد که این بیماری بسیار پیچیده تر است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medindia.net ، کارشناسان نشان دادند که سرطان می تواند به طورچشمگیری در درون یک فرد متفاوت باشد و بخش های مختلف یک تومور می تواند ژن های متفاوتی داشته باشند.
به عنوان مثال توموری که به قفسه سینه گسترش یافته ازنظرژنتیکی  بسیارمتفاوت ازتومور کلیه است.
این یافته بسیار مهم است زیرا به طورسنتی تصورمی شود سرطان بیماری است که در آن یک سلول واحد شروع به تقسیم کنترل نشده کرده و ایجاد توموری می کند که در آن همه سلول ها مشابه هستند. اما این مطالعه نشان می دهد که این بیماری بسیار پیچیده تر است.
تغییرات ژنتیکی می تواند توضیح دهد که چرا سرطان باعث مرگ و میر بسیاری ازافراد، با وجود پیشرفت های عظیم پزشکی می شود و چرا دارویی که در ابتدا موثربوده به طور ناگهانی متوقف می شود.
محققان درمرکز تحقیقات سرطان بریتانیا نمونه های آزمایشی گرفته شده از بیماران مبتلا به سرطان کلیه را در بیمارستان رویال لندن مورد بررسی قرار دادند.
این تحقیق هنوز درمراحل اولیه است، اما در آینده، پزشکان ممکن است مجبورباشند چند بیوپسی از یک بیمار به جای فقط یک بیوپسی برداشت کنند . تغییرات ژنتیکی در تومور در طول زمان تجمع می یابند، بنابراین تشخیص زود هنگام آن، حیاتی خواهد بود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه