تاریخ انتشار: یکشنبه 21 اسفند 1390
هزینه 25 میلیونی پیوند کبد در ایران را دولت پرداخت می کند

  هزینه 25 میلیونی پیوند کبد در ایران را دولت پرداخت می کند

هزینه عمل پیوند کبد در آمریکا و اروپا در حدود 500 میلیون تومان است و در مرکز نمازی شیراز در حدود 25 میلیون تومان که توسط دولت پرداخت می شود.

امتیاز: Article Rating

به گزاش بنیان، رییس مرکز پیوند بیمارستان نمازی شیراز با اشاره به رشد چشمگیر پیوند کلیه در ایران جایگاه ایران در امر پیوند در دنیا را بسیار بالا ارزیابی کرد.

 دکتر ملک حسینی از مسایل اصلی قابل توجه در امر پیوند را پیوند از بیماران مرگ مغزی و نه از انسان زنده سالم دانست و مرکز پیوند دانشگاه شیراز را از بهترین مراکز دنیا دانست که تمرکز اصلی فعالیت خود را بر پیوند از بیماران مرگ مغزی قرار داده است.

وی پاسخ هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) به استفتائ دکتر فاضل در خصوص پیوند اعضا را بسیار راهگشا و مثمر ثمر دانست و افزود:این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اسلامی هنوز این مسئله باقی است.

رییس مرکز پیوند بیمارستان نمازی شیراز در ادامه خرید و فروش عضو را با توجه فرامین دین مقدس اسلام و فرهنگ غنی ایرانی محل بحث دانست و خواستار فرهنگ سازی در خصوص اهدای عضو بیماران مرگ مغزی شد.

ملک حسینی در ادامه عملکرد مرکز پیوند شیراز را تبیین کرد و این عملکرد را در دنیا بی نظیر دانست.

وی افزود: حدود 300 پیوند کلیه و30 لوزالمعده و 345 پیوند کبد در مرکز پیوند نمازی شیراز انجام شده است که بالای 90 درصد آن از بیماران مرگ مغزی بوده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 29 آذر,1401

مریم

با سلام،دختر من ۴ ماهشه اما متاسفانه هنوز زردیش برطرف نشده و بیلی روبین توتال متغیره و با اینکه قرص فنوباربیتال۱۵ استفاده می‌کنه و نور هم میگیره بازم بین ۱۶ تا ۱۸،اما دایرکتش معمولا بین ۰.۴ تا ۰.۷ می باشد .الان تشخیص دکتر اینه که کریگلر نجار تیپ ۱ و باید پیوند کبد براش انجام بشه،ما باید چکار کنیم؟آیا پیوندش سخته؟

چهارشنبه, 15 تیر,1401

سیدین

با سلام من خانمی هستم ۵۷ ساله که به تشخیص پزشک دچار سیروز کبد شده ام برای ثبت نام در لیست انتظار پیوند کبد لطفا راهنماییم کنید 🙏🏻

یکشنبه, 29 خرداد,1401

سمیه

سلام،وقت بخیر مادرم کنسر کبد در لوب راست داره و تحت شیمی درمانی بود ک ب دلیل عفونت شیمی درمانی متوقف و در بیمارستان بستری شده و الان با سونو متوجه شدن ک مایع اسیت در شکم هس ک از علاعم خوب کار نکردن کبده،ایا امکان پیوند کبد هست؟و برای پیوند کبد من به مامانم بغیر از گروه خونیمون ک بهم بخوره چیز دگ ای هم لازم هست؟

دوشنبه, 30 خرداد,1401

پزشک مشاور

سمیه@:
با سلام
ابتدا انطابق ژنتیکی فرد دهنده سالم با بیمار ارزیابی میشود و در مرحله دوم، فرد دهنده باید در بیمارستان حاضر شده جهت انجام آزمایشات میزان انطباق و آزمایشات قبل از عمل جراحی و در صورت انطباق و تایید بلا مانع بودن جراحی، عمل پیوند انجام می‌شود.

دوشنبه, 12 اردیبهشت,1401

محسن

سلام پدر من ۷۶سالشه .دست و پاش ورم کرده .میگن(إدم کرده) از دستش ک میخوان خون بگیر اب میزنن بیرون .کلا خوابه .در حالت نیمه کما .قندشم میوفته دستاش و سرش عرق سرد میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید

چهارشنبه, 14 اردیبهشت,1401

پزشک مشاور

محسن@:
با سلام
اگر ورم اعضای بدن همراه با علائمی همچون رنگ پریدگی و بیحالی مشاهده شود، ممکن است ناشی از مشکلات کلیوی و تغییرات فشارخون باشد. بهتر است در این خصوص به پزشک مربوطه مراجعه شود.

یکشنبه, 18 مهر,1400

مهسا

سلام پدرم۵۳ ساله مبتلا به هپاتیتcوسیروزکبداستدکتردیروزگفت کبدت کامل ازکارافتاده بهش ۴۰تاقرص ضدویروس هپاتیت داده تایک ماه بخوره امکان داره کبدش کاربیف

ﺳﻪشنبه, 11 آبان,1400

پزشک مشاور

مهسا@
با سلام
بله متاسفانه سیروز کبدی مربوط به زمانی است که کبد به مرحله آخر از کارافتادگی برسد و به تدریج سبب از کار افتادن کامل کبد میشود.

چهارشنبه, 20 مرداد,1400

علی رضا

با سلام من در سال98 تصادف شدید داشتم و خونریزی داخلی پیدا کردم کبدم به طور وحشتناکی پارگی پیدا کرده در تصادف و در عمل جراحی نصفی از کبدم را برداشتن ناحیه ای ک آسیب دیده بود و الان بعد دوسال کبدم کامل شده است میخام این بگم کبد نصف ازش ببرن بازم خودش میگیره

یکشنبه, 23 آبان,1400

پزشک مشاور

علی رضا@:
با سلام
بستگی به شرایط بیمار و شرایط بافت کبد بیمار دارد.ولی در صورتی که بافت کبد سالم باشد کبد قابلیت ترمیم پذیری بسیار بالایی دارد.

شنبه, 02 مرداد,1400

امیر

همسرم حدود دو ماه زیر دنده سمت راستش درد میکرد بعد از پیگیری زیاد و آزمایش های گوناگون و با داشتن علایمی مثل زردی چشم . تهوع . بالا بودن آنزیم . نمونه برداری از کبد . نهایتا پزشک تشخیص بیماری خود ایمنی Hiaو pbc را داده و حدود ده روزی درمان با قرص اورسوفار . آرام . نیزوپون.شروع شده ولی متاسفانه علایم بیماری مثل خستگی . تهوع . جوش . خارش . زردی. پر رنگ بودن ادرار هم چنان موجود داشته و با مصرف قرص ها عوارضی مثل پرو دست و پا . بیخوابی شدید . تپش قلب . و...نیز به وجود آمده . لذا سوالم اینه که آیا با مصرف بلند مدت دارو احتمال فعالیت و ترمیم کبد وجود داره و آیا برداشتن کیسه صفرا می‌تواند مشکل تهوع را حل کند ؟
ضمنا با توجه به عوارض شدید دارو و عدم تغییر وضعیت موجود با گذشت دو هفته از مصرف دارو آیا شما پیوند کبد را پیشنهاد نمی کنید ؟
لطفاً راهنمایی بفرمایید . با تشکر از پاسخ شما

ﺳﻪشنبه, 02 آذر,1400

پزشک مشاور

امیر@:
با سلام
در صورت به وجود آمدن سیروز و ایجاد آسیت (تجمع مایع در شکم) و زرد شدن رنگ پوست و کره چشم و بالا رفتن بیلی روبین در خون نیاز به پیوند کبد است.تشخیص نیاز به پیوند کبد در تخصص متخصصین گوارش و پیوند است. در غیر این صورت لازم است به دنبال درمان دیگری بود.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه