تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 اسفند 1390
مطالعات ژنتیک پایه تولید داروهای ضد التهابی ، برای جلوگیری از بیماری های قلبی

  مطالعات ژنتیک پایه تولید داروهای ضد التهابی ، برای جلوگیری از بیماری های قلبی

نتایج مطالعه محققان نشان دهنده  این واقعیت است که مهار مسیرهای التهابی یک استراتژی موثر و قوی در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از  medicalxpress، نتایج حاصل از بررسی های انجام گرفته  بر روی افراد مبتلا به بیماری های کرونری قلب (CHD) در مجله لانست نشان داد که گیرنده اینترلوکین-6 (IL6R)، پروتئین درگیر درمسیرسیگنالینگ التهابی، نقش عمده واصلی را درگسترش بیماری های کرونری قلب (CHD) ایفا می کند.
یافته های حاصل از این مطالعه  نشان می دهد که داروهایی که مکانیسم اصلی آن ها  هدف قراردادن این عوامل التهابی (به عنوان مثال، IL6R) واسطه سیگنالینگ می باشد ممکن است نقش موثری در مبارزه با  CHD  ایفا نماید. ازجمله این داروها می توان به  tocilizumab، اشاره داشت که در حال حاضر به طور معمول در درمان آرتریت روماتوئید مورد استفاده قرار می گیرد.
بیماری های کرونری قلب (CHD)علت اصلی مرگ در سراسر جهان است. این اختلال دراثر آترواسکلروز ایجاد می شود، که درواقع ساخت مواد چربی در دیواره سرخرگ ها است.
مطالعات قبلی ارتباط بین میزان التهاب درخون  و خطر ابتلا به حملات قلبی را،  در انسان نشان می داد. از سوی دیگر مطالعات ژنتیکی در انسان نیزرابطه علت و معلول عوامل یاد شده را نیز تایید کرده است.
از سوی دیگر بررسی های صورت گرفته توسط سایر گروه های تحقیقاتی نشان داد که تفاوت و تنوع های ژنتیکی درانسان می تواند به عنوان عامل کاهش دهنده  التهاب و همچنین  خطر ابتلا به بیماری های قلبی باشد.
محققان  با بررسی اطلاعات ژنتیکی بیش از 200 هزار نفر در 82 مطالعه  وتجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده ٬ دریافتند وجود تنوع در ژن IL6R، که فاکتور کنترل کننده IL6R  مسیرسیگنالینگ  به حساب می آید ٬ ممکن است فاکتوری موثر در ابتلا به CHD باشد.
آلل 358Ala با اثر ضد التهابی نقش موثری در کاهش این بیماری ایفا می کند.
نویسندگان  این مطالعه معتقدند IL6R می تواند یک روش نوین درمانی برای پیشگیری از CHD محسوب گردد.
 Matthijs Boekholdt و Erik Stroes  محققان مرکز پزشکی و آکادمیک آمستردام، هلند می گویند: "در مجموع، نتایج این مطالعه در مقیاس بزرگ نشان دهنده  این واقعیت است که مهار مسیرهای التهابی یک استراتژی موثر وقوی در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه