تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 08 فروردین 1391
فاکتور ژنی عامل ایجاد کمربند ایمنی سلول ها در برابر آسیب های ژنتیکی شناسایی شد

  فاکتور ژنی عامل ایجاد کمربند ایمنی سلول ها در برابر آسیب های ژنتیکی شناسایی شد

آسیب DNA یک علت شایع سرطان است . با شناسایی فاکتور  مهم در فرایند تقسیم سلولی، این مطالعه می تواند کمک موثری به شناسایی مسیرهای جدید در زمینه تحقیقات سرطان کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، محققان King’s College  لندن ژنی را شناسایی کرده اند که با متوقف کردن تقسیمات سلولی یک کمربندی ایمنی را برای سلول های در برابر آسیب های ژنتیکی ایجاد می کند .
در یک مطالعه مشترک که توسط دکتر Jeremy Carlton  و دکتر Juan Martin-Serrano ،انجام گرفت مشخص شد  که ژن  CHMP4Cعاملی موثر در جلوگیری از ایجاد آسیب به مولکول DNA سلول ها در فرایند تقسیم به حساب می آید.
در فرایند تقسیم سلولی ٬ سلول ها تحت  تاثیر یک فرایند شناخته شده به عنوان ریزش abscission  قرار می گیرند که یک نوع  مکانیسم تقسیم فیزیکی سلول است.
ژن  CHMP4C مسئولیت متوقف کردن موقتی روند تقسیم سلول ها را تا زمان انتقال کامل  کروموزوم به سلول های جدید به عهده دارد.
این مطالعه همچنین نشان داد در سلول های فاقد ژن CHMP4C ، احتمال آسیب های  DNA نسبت به زمانی که این ژن وجود دارد.٬به طور قابل توجهی افزایش یافته بود.
درمطالعات قبلی مشخص شده بود که پروتئین Aurora B نقش تنظیمی  وکنترل کننده زمان دقیق  تقسیم مولکول DNA را در سلول هابه عهده دارداما ژن ایجادکننده این مکانیسم  تا به حال شناخته نشده بود.
این مطالعه نشان داد که ژن CHMP4C توسط پروتئین Aurora B  فعال شده و نقش مهمی در تنظیم مکانیسم های دخیل در تقسیم سلولی، در کاهش آسیب های ژنتیکی به عهده دارد.
دکتر مارتین، سرانو گفت: "این یک کشف جدید واقعا هیجان انگیز است. "همانطور که آسیب های ژنتیکی به سلول ها یک علت عمده سرطان است، درک فرایندهایی که در تقسیم ایمن سلول ها دخیل هستند نیز از اهمیت زیادی در این وادی برخوردار است.
این تحقیق یک راه جدید را برای مطالعه مکانیسم های اساسی که درجلوگیری از آسیب DNA در مراحل تقسیم سلولی دخالت دارد ٬ فراهم می سازد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه