تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 فروردین 1391
سلول های بنیادی وترمیم آسیب های قلبی

  سلول های بنیادی وترمیم آسیب های قلبی

محققان تاکید کردند، بیماران مبتلا به بیماری های قلبی پیشرفته که از سلول های بنیادی به صورت آزمایشی برای درمان استفاده کرده بودند بهبود عملکردی قابل توجهی را نشان داده اند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. محققان در کنفرانس بزرگ قلب و عروق ایالات متحده تاکید کردند، بیماران مبتلا به بیماری های قلبی پیشرفته که  از سلول های بنیادی به صورت آزمایشی برای درمان استفاده کرده بودند بهبود عملکردی قابل توجهی را  نشان داده اند .
در این کارآزمایی بالینی، 92 بیمار با متوسط سن 63 سال ، در دو گروه طور تصادفی برای با دریافت دارونما وتزریق سلول های بنیادی گرفته شده از مغز استخوان خود بیماران ، به مناطق آسیب دیده قلب خود تحت درمان قرار گرفتند. بیماران شرکت کننده در این مطالعه، مبتلا به بیماری های قلبی مزمن، همراه با نارسایی قلبی یا آنژین صدری و اختلالات بطن چپ بودند که در تمام این بیماران  ظرفیت پمپاژ قلبی کمتر از 45 درصد بود.
همه شرکت کنندگان در این مطالعه فاقد شرایط لازم برای عمل جراحی عروق، مانند بای پس عروق کرونر برای بازگرداندن جریان خون بودند زیرا بیماری قلبی آن ها به طوری قابل توجهی  پیشرفته بود.
نتایج این کارآزمایی بالینی نشان داد که در گروه درمان شده با سلول های بنیادی توانایی قلب برای پمپاژ خون نسبت به گروه دارونما درحدود 2.7 درصد افزایش یافته بود.
محققان  این مطالعه معتقدند استفاده از سلول های بنیادی بزگترین وموثرترین مسیر در درمان  بیماران مبتلا به بیماری های ایسکمیک قلبی مزمن و اختلال عملکرد بطن چپ است.
Perin’s یکی از محققین این پروژه می افزاید:این نتایج براساس مطالعات صورت گرفته  در5 مرکز درمانی در آمریکا که از سال 2009 تا 2011 انجام گرفته ٬ارایه شده است.
در این مطالعه پس از گرفتن نمونه مغز استخوان از بیماران و پردازش مغز استخوان سلول های بنیادی اسخراج شده از  طریق کاتتر به داخل بطن چپ قلب تزریق می شود.
تزریق، متشکل از حدود 100 میلیون سلول های بنیادی که به طور خاص در مناطق آسیب دیده که ازطریق نقشه برداری الکترومکانیکی قلب مشخص شده انجام می گیرد.
Perin’s اضافه کرد: تزریق سلول ها با استفاده ازتکنیک نقشه برداری الکترومکانیکی به ما این  اجازه  را می دهد تا سلول های تزریق  شده به ناحیه مورد نظر را ردیابی کنیم  ودر عین حال روشی نسبتا سریع و بدون درد است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه