تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 فروردین 1391
بررسی ارتباط بین بیومارکرهای خون و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

  بررسی ارتباط بین بیومارکرهای خون و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

یک فرابررسی از مطالعات منتشر شده قبلی نشان داد که نسبت پلاسمایی آمیلوئید- پپتیدهای Aβ40: Aβ42 خون به طور قابل توجه ای باگسترش بیماری آلزایمر و زوال عقل در ارتباط بود .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یک فرابررسی از مطالعات منتشر شده قبلی نشان داد که نسبت پلاسمایی آمیلوئید- پپتیدهای Aβ40: Aβ42 خون به طور قابل توجه ای باگسترش بیماری آلزایمر و زوال عقل در ارتباط بود .
این گزارش در نشریه الکترونیکی Archives of Neurology  منتشر شده است.
میزان پپتیدهای آمیلوئید β (Aβ) درسطح پلاسمای خون موضوع اصلی این مطالعه به عنوان یکی از  نشانگرهای زیستی وبیومارکرهای  تشخیصی است.
Alain Koyama, S.M ، از دانشگاه هاروارد با همکاری عده ای از محققان  دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو و با تجزیه و تحلیل 13 مطالعه منتشر شده قبلی به بررسی ارتباط  بین میزان  آمیلوئید-β پلاسما ی خون و میزان پیشرفت بیماری هایی همچون توسعه زوال عقل، بیماری آلزایمر (AD) و زوال قدرت شناختی پرداختند.
این مطالعات درمجموع  شامل 10هزار و 303  بیمار بوده ، که در سال های 1995 تا 2011 مورد بررسی قرار گرفته اند.
این تحقیقات همچنین شامل اندازه گیری حداقل یکی ازانواع  آمیلوئید β موجود در پلاسما ی هر فرد ( نسبت Aβ40، Aβ42، یا Aβ40 :  Aβ42) و تاثیر آن درمیزان پیشرفت ویاکاهش بیماری هایی همچون زوال عقل، آلزایمر( AD) یا زوال قدرت شناختی بوده است.
نویسندگان این مقاله دریافتند که کمترین میزان  نسبت آمیلوئید Aβ40 :Aβ42 به طور قابل توجه ای با گسترش وپیشرفت بیماری آلزایمر و زوال عقل، همراه بوده است.
در نتیجه، نتایج حاصل از این متا آنالیز حاکی از آن است که نسبت Aβ40: Aβ42 ممکن است به عنوان یک عامل پیش بینی کننده مناسب در زمینه گسترش وپیشرفت آلزایمر AD باشد .اما با این حال رسیدن به نظر قطعی در این زمینه ٬ تحقیقات ومطالعات بیشتری را طلب می کند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه