تاریخ انتشار: دوشنبه 14 فروردین 1391
نتایج کارآزمایی بالینی استفاده از سلول های بنیادی در درمان  ALS

  نتایج کارآزمایی بالینی استفاده از سلول های بنیادی در درمان ALS

این مطالعه اولین ارزیابی ایمنی کاربرد سلول های بنیادی و روش پیوند (تزریق داخل نخاعی سلول های بنیادی) در بیماران مبتلا به ALS  در جهان به حساب می آید.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از EurekAlert،  شرکت Neuralstem، نتایج فاز یک کارآزمایی بالینی استفاده از سلول های بنیادی در درمان 12 بیمار مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS ) را در نشریه آنلاین Stem Cells در ماه مارس منشر کرد.

با وجود اینکه این مطالعه جهت بررسی شرایط ایمنی این روش طراحی شده بود، بااین حال نتایج  بهبود قابل توجه ای را دریکی از بیماران نشان داد.

علاوه براین، پیگیری های 6-18 ماهه ٬هیچ گونه علایمی از پیشرفت بیماری را در12 بیمار، پس از پیوند سلول های بنیادی نشان  نداد و سلول های  تزریق شده درناحیه کمر درهیچ یک از بیماران تحت درمان عوارض جانبی را به دنبال نداشت.

این مطالعه اولین ارزیابی ایمنی کاربرد سلول های بنیادی و روش پیوند (تزریق داخل نخاعی سلول های بنیادی) در بیماران مبتلا به ALS  در جهان به حساب می آید.

نتایج حاصل از این مطالعه درنشست سالانه مغز و اعصاب در سپتامبر سال  گذشته نیزگزارش شد.
ارزیابی های صورت گرفته در جهت آنالیز پیشرفت بهبودی  بیماران مبتلا به ALS پیوند شده با روش تزریق در ناحیه گردن (قسمت فوقانی پشت) ونتایج حاصل٬ به تایید FDA نیزرسیده است.

همه بیماران در بیمارستان دانشگاه Emory در آتلانتا، جورجیا تحت درمان قرار گرفتند.

Eva Feldman استاد مغز و اعصاب و آسیب شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه Emory می گوید: هدف اصلی ما در حال حاضراز به کارگیری این روش ، ردیابی  سلول های عصبی- حرکتی که کنترل  کننده عملکرد دستگاه تنفسی است٬ می باشد.
دکتر Karl Johe و رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد  Neuralstemمی گوید: تجربه ما  از دو بیمار قبلی پیوند شده با سلول های بنیادی  در ناحیه گردنی طناب نخاعی  نشان داد که بهبود تنفس در بیماران مبتلا به ALS مهمترین فاکتور افزایش بقا در آنها محسوب می شود.

با این حال دست یابی به موفقیت کامل در این زمینه تلاش ها و مطالعات تحقیقاتی فراوانی را می طلبد.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 13 فروردین,1393

Avin

Ba salam <br />Man esmam Avin hast az Australia, Melbourne hat, va mobtala be bemariye motor neuron disease hastam va man 18 salam hastesh, lotfan agar emkane in hastesh ke stem cell netijehe khobi baray darmane MND dare be man ettela bedahid va koja mishe ke donbal kard. <br /> <br />Ba ehteramate farawan <br />Avin minazadeh

یکشنبه, 13 اسفند,1391

لیلا عرب

با سلام
لطفا نتایج مطالعات یا اطلاع از طرح های جدید را از طریق سایت دنبال کنید.

یکشنبه, 06 اسفند,1391

علي

سلام من مبتلا به mnd هستم خواهش ميكنم اخبار جديدو به ايمل من هم بفرستيد

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه