تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1391
سلولیت، تجمع چربی بیش از اندازه در لایه زیر پوستی است

  سلولیت، تجمع چربی بیش از اندازه در لایه زیر پوستی است

كارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت : سلولیت ،ناشی از تجمع بیش از اندازه چربی واقع در لایه زیر پوستی به همراه كاهش عروق و خون رسانی و تجمع آب در بافت بدن است .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، شهرزاد محمدیان افزود : در سلولیت، تجمع زیاد چربی با افزایش فشار بافت ، گردش خون موضعی را كاهش می دهد و در نتیجه مواد دفعی در بافت تجمع می یابند و باعث صدمه به بافت می شود .

وی با اشاره به اینكه سلولیت، در ارتباط با هورمون است خاطر نشان كرد : سلولیت ، بیشتر در خانم ها دیده می شود و طبق بررسی‌های انجام شده به‌نظر می‌رسد كه با هورمون استروژن ارتباط زیاد دارد و اغلب در سنین بلوغ در دختران نوجوان ایجاد می‌شود.

محمدیان اظهار داشت : ایجاد سلولیت، معمولا تجمع چربی حالت هماهنگ در كل بدن ندارد بلكه اغلب در نواحی خاص مثلا دور را‌ن‌ها و باسن ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: چاقی، به علت افزایش مصرف كالری و پرخوری، با افزایش چربی‌های بدن ایجاد می‌شود. چاقی یك حالت هماهنگ از افزایش چربی كل بدن است و در ناحیه‌ای است كه فرد دچار اضافی وزن می شود .

كارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی یاد آور شد : سلولیت معمولا در خانم‌هایی كه تحت فشارهای روحی زیاد قرار دارند، نمك زیاد می‌خورند، یا قبلا بسیار پرتحرك بوده‌اند و اخیرا دچار فقر حركتی شده‌اند، بروز می‌كند.

وی افزود : در سلولیت، كه ناشی از مسمومیت‌ بافت‌های بدن است اگر بدن را فشار دهیم فرد مبتلا، احساس درد می كند در حالی كه در چاقی و اضافه وزن اینگونه نیست .

محمدیان اظهار داشت : افرادی در اثر تغییرات هورمون مثلا تیروئید دچار اضافی وزن می‌شوند و یا كم ‌كاری تیروئید دارند فقط حدود 5-4 كیلو از چربی‌های اضافی بدنشان به علت كم‌بودن هورمون تیروئید است .

وی اضافه كرد :برای درمان اضافی وزن باید از تغییر سبك زندگی، جایگزین‌كردن سبزی‌ها و سالاد به جای مواد غذایی پر كالری استفاده كرد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه