تاریخ انتشار: یکشنبه 20 فروردین 1391
برنامه سراسری پیشگیری از سرطان پستان، بیماریهای کلیوی و حوادث امسال اجرا می‌شود

  برنامه سراسری پیشگیری از سرطان پستان، بیماریهای کلیوی و حوادث امسال اجرا می‌شود

قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت از اعلام رسمی خبر تکمیل شبکه بهداشتی و درمانی کشور توسط وزیر بهداشت طی امسال خبر داد و گفت: برنامه‌های پیشگیرانه متعددی مانند پیشگیری از سرطان پستان، بیماریهای مزمن کلیوی و حوادث قابل پیشگیری طی سال جاری اجرا می‌شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از فارس، محمد شریعتی افزود: برنامه‌های زیادی برای ادغام در شبکه بهداشتی و درمانی کشور طی سال جاری آماده شده که برنامه پیشگیری از بیماری های مزمن کلیوی، سرطان پستان و کاهش حوادث قابل پیشگیری از جمله آن است.

رییس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشتی و درمانی کشور گفت:‌ این برنامه‌ها توسط ادارات مرتبط آن در وزارت بهداشت تدوین و ارائه می‌شود و مرکز مدیریت شبکه بهداشتی و درمانی کشور منابع لازم اعم از منابع مالی، انسانی و اجرایی آن را فراهم می‌کند و در صورتی که با نظام شبکه سازگاری داشته باشد، اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: اساس این برنامه ریزی‌ها و برنامه‌های اجرایی، عمل به تعهدات وزارت بهداشت در قانون برنامه توسعه پنجم است. سال گذشته وظایف و تکالیف تمام بخشها و ادارات وزارت بهداشت بر اساس این برنامه استخراج شد که مبنای اقدامات سال جاری و سال های آینده است.

وی گفت: برای هر کدام از برنامه‌هایی که در شبکه بهداشتی و درمانی ادغام می‌شود وظایف همه اعضای این شبکه از بهورز گرفته تا کاردان و کارشناش بهداشت خانواده، پرستار، پزشک عمومی و پزشک متخصص از سطح خانه بهداشت روستایی با بیمارستان فوق تخصصی شهرها تعریف می‌شود.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه