تاریخ انتشار: دوشنبه 21 فروردین 1391
استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان آپاندیسیت

  استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان آپاندیسیت

درحال حاضر چنانچه آپاندیسیت فردی عود کند از عمل جراحی برای برداشتن آن استفاده می کنند اما محققان نشان دادند که در برخی مواقع آنتی بیوتیک ها می توانند جای عمل جراحی را گرفته و در خط اول درمان قرار گیرند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از msnbc  ، در مطالعه ای که اخیرا نتایج آن در نشریه British Medical Journal به چاپ رسیده، بیماران تحت درمان با آنتی بیوتیک ریسک افزایش خطر ترکیدن آپاندیس در بدنشان نسبت به کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند را نداشتند  و حتی 31 درصد نیز احتمال تجربه عوارض بعد از عمل مانند عفونت زخم را کمتر داشتند.
بنابراین گزارش، نقش درمان آنتی بیوتیک ها  در موارد حاد و ساده آپاندیسیت ممکن است به طور کلی بر اساس سنت های قدیمی به جای شواهد نادیده گرفته شود. محققان تاکید کرده اند که استفاده از آنتی بیوتیک در این موارد، همراه با ارزیابی مجدد بیمار می تواند از اکثر پاندکتومی ها (برداشتن اپاندیس براثر عارضه) جلوگیری کند.
با این حال، بیماران مبتلا به آپاندیسیت پیچیده - که در آن آپاندیس ترکیده شده  و یا دیواره حفره شکمی متورم و آلوده  شده – همچنان باید مورد جراحی قرار گیرند.
در این پژوهش که توسط محققان دانشگاه ناتینگهام انگلستان انجام شده ، نتایج 4 دوره درمانی 900 بیمار بالغ مبتلا به آپاندیسیت حاد بدون عارضه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
 در این پژوهش به طور تصادفی بیماران  تحت درمان با آنتی بیوتیک و یا عمل جراحی قرار گرفتند . در مجموع 470 نفر آنتی بیوتیک و 430  جراحی شدند.
در این مطالعه تحقیقاتی حتی پس از حذف بیمارانی که در فاز اول آنتی بیوتیک دریافت کردند اما بعد، عمل جراحی برای آنها لازم تشخیص داده شد، درمان با آنتی بیوتیک موجب شد تا 39 درصد عوارض درمانی در مقایسه با عمل جراحی کاهش یابد.
به گفته دکتر Olaf Bakker از مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت هلند، 20 درصد از بیماران که از ابتدا با آنتی بیوتیک معالجه شده بوند عود مجدد آپاندیسیت را تجربه کردند.
این مقاله می افزاید تا زمانی که نتایج قانع کننده ای درباره درمان آپاندیس با آنتی بیوتیک منتشر شود برداشتن آن در صورت بروز عارضه ادامه خواهد داشت.
پایان مطلب/







ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه