تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 فروردین 1391
درمان سرطان معده متناسب با ویژگی های ژنتیکی تومور هر فرد

  درمان سرطان معده متناسب با ویژگی های ژنتیکی تومور هر فرد

سرطان معده دومین علت اصلی مرگ ناشی از سرطان در سراسر جهان است و براساس آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 700 هزار نفر در سال  به این دلیل جان خود را از دست می دهند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازYahoo news،  یک تیم بین المللی از پژوهشگران صدها ژن جدید را که در سرطان معده، ایفای نقش می کنند مورد شناسایی  قرار داده اند. جهش در یکی از این ژن های کشف شده می تواند منجر به درمان متناسب با ژنتیک تومورهای معده افراد گردد.
سرطان معده دومین علت اصلی مرگ ناشی از سرطان در سراسر جهان است و براساس آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 700 هزار نفر در سال  به این دلیل جان خود را از دست می دهند. درمان آن اغلب دشوار و ناموفق است ودر ایالات متحده، کمتر از یک چهارم از بیماران مبتلا به سرطان معده پنج سال پس از تشخیص زنده ماندند.
دکتر Patrick Tan نویسنده ارشد مطالعه در دانشگاه Duke  گفت: تا به حال، اختلالات ژنتیکی که باعث  بروز سرطان معده  می شود به خوبی شناسایی نشده اند و علت اصلی آن ٬ نبود یک روش درمانی مناسب بوده است.
دکتر Patrick Tan و همکارانش از مرکز ملی سرطان سنگاپور با استفاده ازتکنیک تعیین توالی  DNA بافت توموری و نرمال بیماران مبتلا به سرطان معده را مورد آنالیز وبررسی قرار دادند. آنها دراین مطالعه در حدود  بیش از 600 ژنی را  که قبلا ناشناخته بوده و در سرطان معده دخالت داشتند مورد شناسایی قرار دادند.
تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که دو ژن - FAT4 و ARID1A - به ترتیب 5 درصد و 8 درصد از سرطان های معده  دچار جهش واختلال می شوند.در برخی ازبیماران، بخشی از کروموزوم که حاوی این دو ژن است ازبین می رود. این نتایج٬ شواهد بیشتری  در مورد دخالت این دو ژن در بروز سرطان معده فراهم کرده است.
با انجام بررسی های آزمایشگاهی، محققان دریافتند که تغییرعملکرد این دو ژن، رشد سلول های سرطانی معده را به دنبال خواهد داشت.
دکترPatrick Tan  در پایان افزود: تحقیقات بیشتری جهت  تحقق اهداف درمانی این بیماری لازم است.از سوی دیگر ژن های ARID1A و FAT4 به احتمال زیاد به جز در سرطان معده  در بسیاری از انواع سرطان های دیگرنیز نقش دارند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه