تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 فروردین 1391
اکسیر جوانی خانم ها یافت شد

  اکسیر جوانی خانم ها یافت شد

تولید سلول تخم  انسانی از سلول های بنیادی احتمال تجدید فعالیت تخمدان  درزنان مسن تررا فراهم خواهد ساخت  به طوری که آنها با مشکلات بهداشتی وابسته به سن همراه با یائسگی ، پوکی استخوان و بیماری های قلبی درگیر نباشند. این روش نوعی "اکسیر جوانی" برای زنان به حساب می آید.
امتیاز: Article Rating
به گرارش بنیان به نقل از news-medical،  دانشمندان سلول های تخمک انسانی ایجاد کرده اند که  به طور کامل درشرایط  آزمایشگاهی از سلول های بنیادی رشد یافته است. ازاین پدیده می توان به عنوان  انقلابی در درمان ناباروری یاد کرد که حتی ممکن است منجر به برگشت  ازدوران یائسگی در زنان مسن تر به وضعیت بارور گردد.

تولید سلول تخم  انسانی از سلول های بنیادی احتمال تجدید فعالیت تخمدان  درزنان مسن تررا فراهم خواهد ساخت  به طوری که آنها با مشکلات بهداشتی وابسته به سن همراه با یائسگی ، پوکی استخوان و بیماری های قلبی درگیر نباشند. این روش نوعی "اکسیر جوانی" برای زنان به حساب می آید که در آن یائسگی را در زنان مسن  ریشه کن کرده و زنان مسن تر سلامتی وجوانی خود را باز می یابند.

محققان در دانشگاه ادینبورگ باهمکاری یک تیم از دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، برای اولین بار در جهان سلول های  تخم بالغ انسان را از سلول های بنیادی بافت تخمدان انسان درشرایط آزمایشگاهی جدا کردند. تا پیش از این برای به دست آوردن  تعداد نسبتا کمی از سلول های تخم انسان بالغ به طور مستقیم از تخمدان تحریک شده با هورمون  استفاده می شد.محدودیت های فنی موجود در این روش به کمبود حاد سلول  تخم انسانی یا "oocycts" برای درمان IVF و همچنین تحقیقات علمی منجر شده بود.

دانشمندان می خواهند با تلقیح سلول های تخم ایجادشده در شرایط آزمایشگاهی با اسپرم انسان٬ ثابت کنند که این نوع سلول های تخم بارور  هستند. Evelyn Telfer، یکی از محققین  مرکز باروری در دانشگاه ادینبورگ، می گوید: ما امیدواریم که در آینده ای نزدیک مجوزهای لازم  پژوهش را برای انجام لقاح آزمایشگاهی تخمک رشدیافته در شرایط آزمایشگاهی را در بخش IVF درمانگاه سلطنتی ادینبورگ فراهم کنیم.

پروفسور Richard Anderson از مرکز بهداشت باروری دانشگاه ادینبورگ ، در مورد جنبه های بالینی این روش ، گفت: "هدف اصلی ما تایید این موضوع خواهد بود که  که سلول تخم انسانی ایجاد شده  در شرایط آزمایشگاهی توانایی  تشکیل جنین راداراست واین بهترین تست دراین رابطه خواهد بود که این سلول  تخم٬یک  تخم  است."
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه