تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 خرداد 1393
مطالعات بالینی  برای ارزیابی  پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف

  مطالعات بالینی برای ارزیابی پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف

مطالعات نشان می دهد که کشت سلول های بنیادی خون ساز و پیش ساز در حضور نیکوتین آمید و سلول های T آن ها را برای پیوند مناسب تر می سازد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، خون بند ناف منبع غنی از سلول های بنیادی خون ساز و سلول های پیش ساز است که می تواند برای پیوندهای مغز استخوان مورد استفاده قرار گیرد؛ با این وجود پیوند خون بند ناف به دلیل وجود تعداد بسیار کم سلول های بنیادی خون ساز و پیش ساز طی هر اهدا با موانعی مواجه است که قبولی پیوند و بازسازی سیستم ایمنی را با تاخیر مواجه می سازد.

محققین دانشگاه Duke،  فاز یک مطالعات بالینی را برای ارزیابی قابلیت پیوند طولانی مدت سلول های بنیادی خون ساز و پیش ساز خون بند ناف انجام دادند. این سلول ها به صورت ex vivo و برای 21 روز در حضور نیکوتین آمید کشت داده شد و سپس با کسری از سلول های T کشت داده نشده خون بند ناف(NiCord) ترکیب شدند.

11 فرد بالغ با بدخیمی های خونی یک واحد از NiCord و دو واحد از خون بند ناف دستکاری نشده را دریافت کردند. هشت تن از این بیماران به طور کامل یا تا حدی انگرافتمنت NiCord را نشان دادند و در مقایسه با گروه کنترل ریکاوری خون سازی سریع تری داشتند. با این وجود مطالعات بالینی بیشتر در مورد NiCord  ضروری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه