تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 خرداد 1393
نانوذره ها به تشخیص میکروسکوپی پروتئین های مربوط به سرطان کمک می کنند

  نانوذره ها به تشخیص میکروسکوپی پروتئین های مربوط به سرطان کمک می کنند

محققین موفق به طراحی روشی برای شناسایی پروتئین های دخیل در سرطان شده اند که برمبنای ویژگی متصل شدن نانوذره ها بر زیرواحدهای پروتئینی عمل می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، مجموعه های پروتئینی تحت عنوان کمپلکس های پروتئینی عملکردهای بسیار مهمی در سلول دارند. این کمپلکس های پروتئینی درون غشای سلولی جای گرفته اند و مسئول بسیاری از اعمال مانند تبادل مواد بین داخل و خارج از سلول هستند. اما از آن جایی که اندازه آن ها بسیار کوچک است شناسایی ترکیب آن ها و زیرواحدهای آن ها فقط به صورت غیر مستقیم و با وقت گذاشتن زیاد امکان پذیر است.

محققین انستیتو لیبنز اخیرا موفق به طراحی تکنولوژی میکروسکوپی جدیدی برای شناسایی مستقیم برخی زیرواحدهای منفرد کمپلکس های پروتئینی در غشای سلول های سالم شده اند. این روش برای بررسی یک کمپلکس پروتئینی در غشای سلولی که مانند کانال های کلسیمی عمل می کند استفاده شده است. این کانال ها نقش بسیار مهمی را در سرطان پروستات ایفا می کنند.

این محققین از میکروسکوپ الکترونی برای مطالعه کمپلکس پروتئینی تشکیل دهنده کانال کلسیمیTRPV6 استفاده کردند که برای اولین بار نشان داده شد که زیرواحدهای این کمپلکس می تواند با نانوذرات طلا باند شوند. بنابراین هر نانوذره جایگاه زیرواحدهای پروتئینی هر کانال را در مقابل سایر کمپلکس های پروتئینی موجود در سلول نشان می دهد. این سلول ها در محفظه های مایع کوچکی و با استفاده از میکروسکوپ الکترونی مورد مطالعه قرار گرفتند. با استفاده از این محفظه های مایع تمام سلول را می توان در یک محیط آبی مورد مطالعه قرار داد. این محفظه از میکروچیپ های سیلیکونی ساخته شده است که بسیار نازک هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه