تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 فروردین 1391
تأثیر مستقیم کاهش وزن بر درد استئوآرتریت

  تأثیر مستقیم کاهش وزن بر درد استئوآرتریت

استئو آرتریت یکی از مشکلات شایع سالمندان بوده که در سالمندان چاق شایع تر است، بنابراین یکی از اصول مهم در کاهش درد ناشی از این بیماری، کاهش وزن در سالمندان چاق با کاهش مصرف غذاهای پر کالری است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: ویتامین c نیز یکی از عناصر لازم برای سلامت مفاصل است که به ساخت بافت همبند و کلاژن کمک می کند.

علی دلشاد با بیان اینکه ، خوردن مواد غذایی سرشار از ویتامین c در کاهش ابتلا به استئو آرتریت مؤثر است، افزود: مقدار ویتامین توصیه شده روزانه برای زنان 75 میلی گرم و برای مردان 95 میلی گرم است.

وی، مصرف سه بار ماهی در هفته را یکی از روشهای تأمین امگا 3 عنوان کرد و افزود: مصرف امگا 3 ضمن کمک به کاهش درد مفاصل و کاهش سفتی صبحگاهی مفاصل ، باعث کاهش التهاب می شود. روغن زیتون نیز دارای ترکیبی است که این ماده در پیشگیری از التهاب مفاصل نقش دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه مصرف مواد غذایی که با حرارت زیاد مانند مایکروفر پخته می شود به علت تولید مواد التهاب زایی باید محدود شود ، تصریح کرد: آنتی اکسیدان ها نیز که به مقدار بیشتر در میوه و سبزیجات وجود دارند از آسیب سلولی به بافت غضروفی در مفاصل جلوگیری می کند.

به گزارش مهر وی تصریح کرد: بر اساس مطالعاتی که توسط مرکز ملی سلامت آمریکا انجام شده است، کارایی داروهایی نظیر گلوکوزامین و کندرواتین که جهت کاهش درد و کمک به ساختن بافت غضروفی تجویز می شود ، هنوز به اثبات نرسیده و حتی ممکن است دارای عوارض جانبی بوده و با دیگر دارو ها تداخل داشته باشد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه