تاریخ انتشار: شنبه 31 خرداد 1393
چگونه درمان های تجربی طب ترمیمی می تواند منجر به رشد مجدد عضلات قلبی آسیب دیده شود

  چگونه درمان های تجربی طب ترمیمی می تواند منجر به رشد مجدد عضلات قلبی آسیب دیده شود

استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های قلبی عروقی دیگر یک رویا نیست و استفاده از این سلول ها نتایج امیدوار کننده درمانی را در پی داشته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، سلول درمانی برای بیماری های قلبی عروقی دیگر یک رویای پزشکی نیست و امروزه یک واقعیت محسوب می شود. اما بیماران احتیاج به این دارند که درک بیشتری از پیچیدگی  علمی پشت پرده این درمان ها داشته باشند. اطلاعاتی که بیماران اغلب در مورد سلول درمانی دارند بسیار ناچیز است و مباحث پیرامون سلول های بنیادی نیز بسیار زیاد است و در این زمینه و استفاده از این سلول ها برای سلول درمانی با اختلاف نظرهای بسیاری همراه است.

علم و تحقیق در زمینه سلول های بنیادی دارای یک خط جدا کننده سیاسی است که به نوعی استفاده از سلول های بنیادی جنینی را تا حدی محدود می کند. اما امروزه استفاده از سلول های بنیادی بالغین که قادر به تمایز به سلول های تخصص یافته خاصی هستند رو به افزایش است. اما در این مورد هم تعداد سلول هایی که واقعا به عضله یا عروق خونی تبدیل می شوند بسیار نادر است. آن چه این محققین انجام می دهند افزایش فاکتورهای رشد است که سلول های طبیعی بدن را برای ایجاد بافت سالم و جدید تحریک می کنند.

در سال 2009 این محققین اولین تزریق سلول های بنیادی به قلب آسیب دیده بیماران را با استفاده از سلول های بنیادی گرفته شده از بافت قلبی خود فرد بیمار انجام دادند. نتیجه این مطالعه نشان داد که بیمارانی که این سلول های بنیادی را دریافت کرده بودند کاهش بسیار قابل توجهی را در اندازه بافت اسکار بعد از حمله قلبی نشان می دهند. هم چنین این افراد افزایش قابل اندازه ای را در عضلات قلبی سالم بعد از درمان با سلول های بنیادی تجربه کردند.

اخیرا این محققین سلول های قلبی گرفته شده از افراد غیر خویشاوند را برای بازگرداندن و بهبود بافت قلبی بعد از حمله قلبی استفاده کرده اند.

در 20 سال گذشته پیشرفت های زیادی در این زمینه صورت گرفته است اما هنوز این مطالعات جای بسیاری برای کار کردن دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه