تاریخ انتشار: شنبه 26 فروردین 1391
راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی کشور

  راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی کشور

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام تولید شیر مخصوصی برای نوزادان مبتلا به بیماری PKU (فنیل کتونوریا) برای نخستین‌بار در کشور؛ از راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی کشور در روز 28 فروردین خبر داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان ، حسن ابوالقاسمی اظهار داشت: تجهیز آزمایشگاه‌ها برای زیرساخت‌های تولید و تحقیقات به خصوص در حوزه سلامت و پزشکی بسیار الزامی است.

وی افزود:‌ اگر ما بخواهیم برای همه مراکز تحقیقاتی دستگاه‌های گران قیمت بخریم هزینه‌های بسیار زیادی بر مملکت تحمیل می‌شود، در نتیجه با ابتکار وزارت بهداشت درصدد شدیم تا در برخی از مناطق مهم کشور تجهیزات آزمایشگاهی مجهز شود تا بتوانیم به سایر مراکز تحقیقاتی خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی نیز ارائه شود که در این زمینه آزمایشگاه جامع تحقیقاتی کشور در روز 28 فروردین راه‌اندازی می‌شود.

ابوالقاسمی با اشاره به تحقیقات و تولید شیر مخصوصی برای نوزادان دارای بیماری «فنیل کتونوریا» برای نخستین‌بار در کشور که دچار این بیماری هستند، اظهار داشت: این شیر تاکنون از خارج از کشور تامین می‌شد که هزینه‌های متعددی را در برداشت اما ما می‌توانیم با تولید این شیر از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم و جزئیات بیشتر درباره تولید این شیر نیز در روز دوشنبه 28 فروردین اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، نتیجه اختلال بیماری فنیل کتونوریا عقب ماندگی غالباً شدید ذهنی و برخی ناهنجاریهای دیگر (بیش فعالی، اختلالات گفتاری و تشنج) است که با بالا رفتن سن کودک آشکار می‌شود و بدون کشف و درمان بیماری، اغلب کودکان مبتلا به فنیل کتونوریا دچار عقب ماندگی ذهنی می‌شوند و معمولاً رفتارهای کلیشه‌ای و همچنین پرفعالیتی و مشکلات گفتاری از عوارض آن است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه