تاریخ انتشار: شنبه 02 اردیبهشت 1391
75درصد سرطانهای حاد خونی با روش پیوند سلولی در کشور قابل درمان هستند

  75درصد سرطانهای حاد خونی با روش پیوند سلولی در کشور قابل درمان هستند

رئیس یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران گفت: 75 درصد سرطانهای بیماریهای خونی بدخیم، ‌غیر بدخیم و بیماریهای ژنتیک و متابولیک هم اینک در کشور قابل درمان است.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان دکتر اردشیر قوام زاده افزود: خون بند ناف منبع مناسبی برای پیوند سلولی است. اما طی سالهای اخیر و با استفاده از روشهای جدیدتر، می توان این پیوند را از فرد غیرخویشاوند که دارای سلولهای همگن با بیمار است یا از خواهر و برادر بیمار که دارای 50 درصد تشابه سلولی با وی است، ‌نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: به علت تحریم ایران و نبود امکان انتقال ارز با وجود عضویت ایران در بانک جهانی خون بند ناف و بانک های دیگر، استفاده از این بانکها با مشکلاتی همراه است.

به گفته رئیس یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران، بهره گیری از سلولهای بنیادی افراد نیم همگن که در حال حاضر در ایران در حال انجام است، ‌بهترین شیوه برای رفع این معضل است و هم اینک ایران در خاورمیانه در زمینه بانک خون از غیر خویشاوند رتبه نخست را داراست.

وی افزود: یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران، فرصت مناسبی را فراهم می آورد تا پزشکان داخل و خارج کشور به تبادل تجربیات موفق خود بپردازند.

قوام زاده تصریح کرد: در این کنگره میهمانانی از کشورهای امریکا، کانادا، فرانسه، سوریه، عراق، پاکستان و... حضور خواهند داشت که در مورد جدیدترین روشهای درمانی خود با پزشکان ایرانی به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران طی روزهای 6 تا 8 اردیبهشت ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه