تاریخ انتشار: یکشنبه 03 اردیبهشت 1391
عدم تاثیر فشار خون بالا در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در افراد مسن

  عدم تاثیر فشار خون بالا در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در افراد مسن

براساس مطالعات یک محقق ایرانی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ناشی از فشار خون بالای طبیعی در سنین بالا افزایش نمی یابد. 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، بر اساس مطالعه جدیدی که درکنگره جهانی قلب و عروق ارائه شده است ، با بالا رفتن سن، فشار خون طبیعی بالا تاثیر چندانی در بروز حوادث قلبی عروقی (CVD) و بیماری عروق کرونری قلب (CHD) ندارد.
این مطالعه طی بیش از 9.3 سال انجام شده و خطر ابتلا به فشار خون های متفاوت در میان 6هزار و 273 شرکت کننده با سن 30 سال و بالاترمورد ارزیابی قرار گرفته است. این نتایج نشان داد که خطر ابتلا به حوادث قلبی عروقی و بیماری عروق کرونری قلب به طور قابل توجهی در افراد مبتلا به فشار خون بالای طبیعی در سنین متوسط (بین 30 و 60 سال) نسبت به افراد با فشار خون بالای طبیعی در سن 60 سال و بالاتر، بیش تر است. با این حال، حوادث CVD و خطر CHD، به طور مشابهی درافراد مبتلا به فشار خون بالا درهمه گروه سنی، بالا است .
دکتر فرزاد حدائق از مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری های متابولیک تهران گفت: "این نتایج، این واقعیت را تقویت می کند که فشار خون بالا ، یک خطر جدی برای CVD در تمام گروه های سنی است، با این حال، نتایج به دست آمده همچنین نشان می دهد زمانی که به دنبال مدیریت منابع فشار خون بالا ی طبیعی هستیم باید برافرادی که در سنین میانسالی هستند متمرکزشویم."
فشار خون بالا به عنوان یک فشار سیستولی 140 میلی متر جیوه یا بالاتر و یا فشار خون دیاستولی 90 میلی متر جیوه یا بالاتر تعریف شده است. این مطالعه بیش از 9.3 سال طول کشید و روش مورد مطالعه، قبل از دستورالعمل های جدید در مورد فشار خون بالای طبیعی ، پایه ریزی شد. در سال 2003، کمیته ملی مشترک 7 (JNC7) از ایالات متحده مفهوم فشار پیش خون بالا را دردستورالعمل ها، افراد مبتلا به فشار خون سیستولیک بین 120-139 میلی متر جیوه یا فشار خون دیاستولیک بین 80-89 میلی متر جیوه معرفی کرده است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه