تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اردیبهشت 1391
رييس بيمارستان چشم فارابي: شانس موفقيت درماني عمل پيوند قرنيه در كشور بالاست

  رييس بيمارستان چشم فارابي: شانس موفقيت درماني عمل پيوند قرنيه در كشور بالاست

رييس بيمارستان فوق تخصصي چشم فارابي با اشاره به اينكه سالانه حدود 600 عمل پيوند قرنيه در اين بيمارستان انجام مي‌شود، گفت: شانس موفقيت درماني عمل پيوند قرنيه در كشور بالاست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ايسنا، دكتر محمود جباروند در نشست خبري كه به منظور برگزاري هجدهمين سمينار سالانه چشم فارابي ترتيب داده شده بود با بيان اينكه پيشرفت‌هاي چشمگيري در سالهاي اخير در رابطه با پيوند قرنيه حاصل شده است، گفت: برخي تكنولوژي‌ها و تجهيزات نوين از جمله دستگاه «سمتوسكن» كه وارد اين عرصه شده براي چشم پزشكان تازگي دارد. به همين خاطر نياز بيشتري به آموزش،‌ نحوه انتخاب بيمار و نتايج اعمال جراحي با استفاده از اين دستگاه احساس مي‌شود.

جباروند با بيان اينكه بيمارستان فارابي تنها مركز آموزشي و درماني دولتي در كشور است كه اين دستگاه را در انجام اعمال پيوند قرنيه مورد استفاده قرار مي‌دهد، عنوان كرد: هزينه خريد اين دستگاه حدود يك ميليارد و 200 ميليون تومان است.

رييس بيمارستان فوق تخصصي چشم فارابي با بيان اينكه پيوند قرنيه شانس موفقيت بالايي دارد، گفت: البته اين مسئله به اين بستگي دارد كه كدام بخش قرنيه دچار كدورت شده باشد.اگر كدورت قرنيه درلايه‌هاي قدامي اتفاق افتاده باشد با بي‌حسي موضعي از چشم فرد اهداكننده لايه‌اي برداشته و روي چشم بيمار گذاشته مي‌شود. اما اگركدورت‌هاي قرنيه در لايه‌هاي خلفي به وجود آمده باشد لايه‌هاي خلفي را پيوند زده و كدورت قرنيه بيمار را از بين مي‌برند.

 وي ادامه داد: در سالهاي اخير كيفيت انجام پيوندهاي قرنيه در كشور به ويژه در انجام پيوندهاي لايه‌اي كه عوارض پس زدن آن نسبت به عمل پيوند كامل قرنيه بالاتر است.

جباروند اضافه كرد:‌ شانس پس زدن پيوند درلايه‌هاي قدامي قرنيه كمتر است چرا كه خوشبختانه اين پيوند به درمان دارويي خوب جواب مي‌دهد و مي‌توان آن را كنترل كرد.

رييس بيمارستان فوق تخصصي چشم بيمارستان فارابي با اشاره به اينكه بافت زنده قرنيه از اجساد صورت مي‌پذيرد، عنوان كرد: بافت‌هاي پيوندي زنده از افرادي كه كمتر از شش ساعت از مرگشان گذشته باشد برداشته شده و در محلول‌هاي خاصي نگهداري مي‌شود.

اين فوق تخصص قرنيه با بيان اينكه صف نوبت انتظار براي عمل پيوند قرنيه در كشور وجود ندارد، عنوان كرد: هزينه انجام عمل پيوندهاي قرنيه در كشور بالاست اما خوشبختانه سازمان‌هاي بيمه گر هزينه عمل جراحي بيمار را مي‌پردازند.

جباروند در ادامه به پرداخت حدود 4 ميليارد تومان از بدهي صندوق تامين اجتماعي به بيمارستان خبر داد و گفت: مجموع بدهي سازمان‌هاي بيمه‌گر به بيمارستان فارابي حدود 12 ميليارد تومان بود كه اكنون 4 ميليارد تومان آن پرداخت شده است.

وي همچنين با بيان اينكه روزانه دو هزار و 500 نفر به بيمارستان فارابي مراجعه مي‌كنند، اظهار كرد: از اين تعداد حدود 280 تا 300 نفر مورد عمل جراحي قرار مي‌گيرند اما بايد گفت اگر وضعيت به همين گونه پيش برود بيمارستان نمي‌تواند جوابگوي حجم بالاي مراجعان به بيمارستان باشد. به همين خاطر نياز به ساخت يك بيمارستان در كنار فارابي بيش از پيش احساس مي‌شود كه اكنون درصدد ايجاد يك بيمارستان جديد در مجموعه فارابي هستيم.

رييس بيمارستان فوق تخصصي چشم فارابي همچنين با بيان اينكه از ماه آينده طي قراردادي كه با كشور عراق بسته شده جذب بيمار و توريسم درماني خواهيم داشت، عنوان كرد: نرخ پذيرش بيماران خارجي در بيمارستان سه برابر تعرفه‌هاي دولتي است.

جباروند در ادامه اين نشست خبري با اشاره به اينكه بيماري كه به اورژانس بيمارستان فارابي مراجعه مي‌كند در كمتر از 15 دقيقه پذيرش مي‌شود، عنوان كرد: با وجود حجم بالاي كاري بيمارستان فارابي اكثر پرستاران ما دو شيفته كار مي‌كنند و نياز به تامين حدود 100 تا 150 پرستار ديگر نيز در بيمارستان وجود دارد.

وي در پايان از برگزاري هجدهمين سمينار سالانه چشم فارابي در محمود آباد مازندران خبر داد و گفت: اين سمينار از 12 تا 15 ارديبهشت ماه به مدت 4 روز ميزبان اساتيد برجسته چشم پزشكي در كشور خواهد بود.

جباروند ادامه داد: اين سمينار داراي 9 امتياز بازآموزي است و محوريت موضوعي سمينار «تازه‌هاي پيوند قرنيه و جراحي كاتاراكت» خواهد بود كه در قالب 8 سمپوزيوم و كارگاه تنظيم شده است و پذيراي حدود 800 نفر چشم پزشكان كشور است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 02 تیر,1400

فردوس

سلام ممنون از مطب مفیدتون میخواستم بدونم بیمارستان لبافی نژاد عمل پیوند سلول های بنیادی انجام میدن؟ یا بیمارستانی میشناسید این عمل و انجام بده ممنون میشم پاسخ بدین

شنبه, 18 دی,1400

پزشک مشاور

فردوس@:
با سلام
خیر در حال حاضر عمل پیوند سلول بنیادی برای قرنیه در ایران انجام نمی شود و مطالعات آزمایشگاهی برای این پیوند در مرحله مطالعات حیوانی است.اگر خبر جدیدی به دستمان رسید از طریق همین سایت اعلام می شود.

چهارشنبه, 02 تیر,1400

فردوس

سلام ممنون از مطب مفیدتون میخواستم بدونم بیمارستان لبافی نژاد عمل پیوند سلول های بنیادی انجام میدن؟ یا بیمارستانی میشناسید این عمل و انجام بده ممنون میشم پاسخ بدین

شنبه, 18 اردیبهشت,1400

رویا

میخواُتم ببینم هزینه پیوند قرنیه آزاد وهمچنین با بیمه تامین اجتماعی کلا چقدر میشه

چهارشنبه, 01 تیر,1401

پزشک مشاور

رویا@:
با سلام
بهتر است این مطلب را ازسازمان بیمه جویا شوید.

چهارشنبه, 20 اردیبهشت,1396

پزشک مشاور

امین@:
باسلام
خیر جداسازی بافت زنده قرنيه تنها از اجساد صورت مي‌پذيرد برای این کاربافت‌هاي پيوندي زنده از افرادي كه كمتر از شش ساعت از مرگشان گذشته باشد برداشته شده و در محلول‌هاي خاصي نگهداري مي‌شود.

جمعه, 15 اردیبهشت,1396

امین

سلام. میخواستم بپرسم آیا فروش قرنیه چشم واقعیت داره؟! ینی میشه از فرد زنده قرنیه گرفت؟! اگه جواب بدید خیلی ممنون میشم

جمعه, 25 فروردین,1396

پزشک مشاور

کبری@:
باسلام
نه هیچ گونه مانعی برای باردارشدنشان نداردولی باز بهتر است باپزشکشان دراین باره مشورت کنید.

چهارشنبه, 23 فروردین,1396

کبری

با سلام خواهرم ۳۳سال سن داردوبه مدت ۳سال عمل پیوند به علت قوز قرنیه چشم انجام داده ایا بارداری برایش ضرر دارد یا نه راهنمایی بفرمایید ممنونم

یکشنبه, 20 فروردین,1396

پزشک مشاور

مرجان@:
باسلام
تمامی بیماری های مادرزادی به دلیل وجود ژن های معیوب است بنابراین تنها راه درمان این بیماری هاحذف ژن معیوب است که این کارهم تنها ازطریق ژن درمانی امکان پذیراست.

یکشنبه, 20 فروردین,1396

Hasan

پیویند روی چشم تخلیه شده هم انجام میگیرد یا پیوند نمیشه زد

شنبه, 12 فروردین,1396

پزشک مشاور

احسان@:
با سلام
در حال حاضر تنها ترمیم قرنیه با استفاده از سلول های بنیادی انجام می شود ولی درمان صلبیه یا همان سفیدی چشم و سایر لایه های چشمی با سلول های بنیادی انجام نمی شود.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه