تاریخ انتشار: دوشنبه 02 آبان 1390
قلب سبز امکان درمان با سلول های بنیادی را افزایش می دهد

  قلب سبز امکان درمان با سلول های بنیادی را افزایش می دهد

محققان Monash تکنیک جدیدی را با استفاده از پروتئین فلورسنت سبز ابداع کردند که می تواند به تولید پایدار سلول های تخصصی به دست آمده از سلول های بنیادی منجر شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از   lifescientist:
این روش شامل جداسازی سلول های بنیادی از سلولهای تمایزیافته درکشت است. در حال حاضر یک تیم از محققان دانشگاه Monash روش ساده ای را برای جدا کردن سلول های دلخواه شما ابداع کردند.
به محض تصحیح ، این روش می تواند بطور بالقوه برای تامین پایدارسلول ها ی مورد نیاز تحقیقات و کشف داروها بکار رود.
این محققان به رهبری دکتر  David Elliottو پروفسورو Ed Stanley و  Andrew Elefanty            از آزمایشگاه سلول های بنیادی و ایمونولوژی Monash ،این تکنیک را با تبدیل سلول های قلبی- کاردیومیست ها-  به سلولهای سبز مورد آزمایش قرار دادند.

آنها ژن پروتئين فلورسنت سبز (GFP)را از ژله ماهی ها در یک جایگاه ژنی ، NKX2-5، که در سراسر زندگی در سلول های قلبی  بیان می شود وارد کردند.
این تبدیل به سلولهای قلب سبز رنگ ، آنها را به راحتی از انواع سلول های دیگردر محیط کشت سلول های بنیادی متمایز می کند.
با استفاده از این تکنیک آنها همچنین دو مارکر پروتئینی را یافتند که به شناسایی کاردیومیوسیت ها در آینده بدون نیاز به اصلاحات ژنتیکی و قرار دادن ژن GFP کمک خواهد کرد.
دکتر Elliott گفت: مهمتر اینکه ، ما می توانیم از این روش برای جداسازی و مطالعه سلولهای قلبی رشد یافته ازسلولهای بنیادی بیماران مبتلا به بیماری های قلبی استفاده و مدل بیماری های قلبی را در یک ظرف آزمایشگاهی ایجاد کنیم .
او افزود: "تا کنون تولید داروها برای درمان بیماری های قلبی به علت عدم تامین مطمئن سلولهای قلبی برای انجام آزمایشات با مشکل مواجه بود".
این تیم با استفاده از استراتژی های مشابهی در حال جداسازی سلول ها ی تولیدکننده انسولین برای درمان دیابت و سلول های خونی برای درمان سرطان خون است.
جزئیات این تکنیک در مقاله ای که درNature Methods  منتشر شده آمده است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه