تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 تیر 1393
استفاده از سلول درمانی برای احیا ریه

  استفاده از سلول درمانی برای احیا ریه

نزدیک 1650 نفر در ایالات متحده در انتظار دریافت پیوند ریه هستند. متاسفانه، تقاضا در این زمینه رو به افزایش است اما منابع اهدایی کمی وجود دارد. به دلیل کمبود اهدا کننده در دسترس، مدت زمانی که محققین در انتظار به سر می برند طولانی تر خواهد بود و درنتیجه این فاصله ای که ایجاد می شود میزان مرگ و میر تا 40 درصد افزایش می یابد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، اغلب ریه های پیوندی به دلیل آسیب دیدگی و فقدان عملکرد به دلایلی مانند ادم ریوی، معمولا به وسیله تیم های جراحی مورد قبول واقع نمی شوند. علاوه بر نامناسب بودن برای پیوند، ادم ریوی نشان می دهد که این ریه های بعد از پیوند به اندازه کافی کارآمد نیستند و این امر یکی از دلایل مرگ و بیماری در گیرنده های پیوند ریوی می باشد. ریه هایی که می توانند بهتر این مایعات را بازجذب کنند نتایج درمانی بهتری را بعد از پیوند دارند.

در این مطالعه، محققین در پی این بودند که ببینند ایا ریه هایی که به دلیل ادم از نظر پیوندی رد شده اند را می توان به نحوی احیا نمود و به کیفیت آن برای پیوند افزود یا خیر.

این مطالعه نشان داد که این ریه های رد شده تا بیش از 50 درصد ظرفیت خود در بازجذب مایع ریوی از دست داده اند. محققین سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی را به صورت داخل وریدی تزریق کردند و مشاهده کردند که توانایی ریه ها برای بازجذب مایع ادمی آلوئولار به صورت طبیعی در آمد.

این مطالعه روی استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی برای حل ادم ریوی و بهبود ریه های اهدایی قبل از پیوند تاکید دارد.  از طرف دیگر این مطالعه در افزایش منابع قابل استفاده از ریه های اهدایی برای پیوند  نیزکاربرد دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه