تاریخ انتشار: یکشنبه 29 تیر 1393
ارتباط بین وازکتومی و خطر ابتلا به سرطان پروستات تهاجمی

  ارتباط بین وازکتومی و خطر ابتلا به سرطان پروستات تهاجمی

محققین مدرسه پزشکی هاروارد در بوستون دریافته اند که وازکتومی تا حد کمی با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات و به میزان بیشتری با افزایش خطر سرطان پروستات کشنده یا پیشرفته همراه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress ، سرطان پروستات دلیل اصلی مرگ های مرتبط با سرطان در مردان آمریکایی است. از طرف دیگر وازکتومی امری بسیار معمول برای پیشگیری از بارداری در این جوامع است. در این مطالعه محققین روی ارتباط بین سرطان و وازکتومی تاکید دارند و پیشنهاد می کنند که این ارتباط با خطر افزایش یافته سرطان کشنده امری متعصبانه برای زیر سوال بردن وازکتومی نیست.

برای این مطالعه، محققین اطلاعات مربوط به 49405 مرد آمریکایی 40 تا 75 را بین سال های 1986 تا 2010 مورد آنالیز قرار دادند. در این بازه زمانی، 6023 نفر از این مردان مبتلا به سرطان پروستات تشخیص داده شدند که 811 نفر از آن ها به دلیل این بیماری فوت کردند. یک چهارم این افراد متحمل وازکتومی شده بودند.

این آنالیزها نشان داد که خطر ابتلا به سرطان پروستات در افرادی که متحمل وازکتومی شده بودند به میزان 10درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر آنالیزها نشان داد که ارتباط بین وازکتومی با فرم های تهاجمی تر این سرطان بیشتر است: وازکتومی خطر سرطان پیشرفته را 19درصد و خطر سرطان پروستات کشنده را 20درصد افزایش می دهد.

در این مطالعه ارتباطی بین وازکتومی و سرطان پروستات با درجه های پایین مشاهده نشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه