تاریخ انتشار: دوشنبه 30 تیر 1393
شناسایی جهش های ژنی می تواند منجر به درمان سرطان کبد شود

  شناسایی جهش های ژنی می تواند منجر به درمان سرطان کبد شود

ممکن است دو جهش ژنی در سلول های کبدی منجر به تشکیل تومور در کلانژیوکارسینوما درون کبدی شود. این نوع سرطان دومین نوع شایع از سرطان های کبدی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily،  تیم تحقیقاتی از مدرسه پزشکی هاروارد ارتباطی را بین وجود دو نوع پروتئین جهش یافته IDH1 و IDH2 و سرطان کشف کرده اند. مطالعات گذشته نشان داده اند که جهش هایIDH، شایع ترین تفاوت های ژنتیکی مشاهده شده در بیماران با کلانژیوسارکوما کبدی است، اما این که چگونه در تکوین سرطان مشارکت می کنند به اندازه کافی شناخته شده نیست.

کلانژیوکارسینوما درون کبدی،  مجاری صفراوی را مورد حمله قرار می دهند و تا کنون درمان استاندارد و موفقیت آمیزی برای آن شناخته نشده است و کلانژیوکارسینوما درون کبدی به درمان هایی مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی مقاومت نشان می دهند. درک مکانیسم مولکولی این بیماری می تواند به یافتن درمان مناسب کمک کند.

دکتر لاوت و همکاران نشان داده اند که بیان IDH جهش یافته در کبد بالغ موش های مهندسی ژنتیک شده، تکوین سلول های کبدی و ترمیم کبدی را مختل می کند. علاوه براین، این مطالعه نشان می دهد که IDHجهش یافته با KRAS فعال شده کار می کند که ژنی است که برای تکوین سرطان ضروری است. همکاری این دو فاکتور منجر به ایجاد آسیب های پیش بدخیمی و افزایش متاستاز کلانژیوکارسینوما درون کبدی می شود.

این مطالعه دیدگاه های جدیدی را برای ایجاد کلانژیوکارسینوما درون کبدی ارائه می دهد و گزینه درمانی ممکنی را برای بیمارانی که از این بیماری کشنده رنج می برند معرفی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه