تاریخ انتشار: یکشنبه 26 مرداد 1393
جشنواره دانشجویی ستاد توسعه علوم سلول‌های بنیادی معاونت علمی
آبان ماه امسال برگزار می شود؛

  جشنواره دانشجویی ستاد توسعه علوم سلول‌های بنیادی معاونت علمی

جشنواره دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آبان ماه امسال در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر آرش خجسته، مسؤول کمیته دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه در دانشجویان هم از لحاظ تولید علم و هم از نظر ارائه ایده و تبدیل آن به محصول، سودآوری و جلوگیری از خروج ارز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره در سه بخش مجزا و تحت عناوینی همچون برگزاری چهارمین سمینار ایده پردازی دانشجویی در حوزه سلول‌های بنیادی، انتخاب پایان نامه برتر پژوهشی از سال 1389 در حوزه سلول‌های بنیادی و اختراعات و نوآوری‌های دانشجویی در زمینه سلول‌های بنیادی برگزار می‌شود.

مسؤول کمیته دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی گفت: این ستاد در نظر دارد تا به منظور رصد افق های علم و فناوری در زمینه سلول های بنیادی و طب بازساختی (Regenerative Medicine) مسابقه ملی ایده پردازی را برگزار کند، به همین دلیل از تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکترای حرفه‌ای علاقه‌مند نسبت به این حوزه دعوت می‌شود تا با مطالعه وسیع و عمیق مقالات جدید و کسب احاطه بر دانش نوین در حیطه سلول‌های بنیادی به خلق ایده و نظریه پرداخته و مقالات خود را طبق چارچوب الحاقی ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، خجسته یادآور شد: تاکنون سه دوره از سمینارهای ایده پردازی برگزار شده و در دوره چهارم آن نیز، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی فراخوانی را جهت دعوت از تمامی ایده های نوآورانه از سراسر کشور اعلام می کند تا آنها ایده خود را به شکل فرم طرح های تحقیقاتی ارسال کنند که البته ارسال این فرم طرح های تحقیقاتی به این منظور بوده تا دانشجویان بتوانند طرح خود را از قالب ایده به محصول تبدیل کرده و ایده آنها به دانش محصول تبدیل شود.

وی در ادامه بیان کرد: نظریه و ایده هایی که توسط معاونت پژوهشی دانشگاه / پژوهشگاه داوری شده تا 15 شهریور ماه امسال فرصت دارند تا به ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی ارسال شوند.

مسؤول کمیته دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در توضیح نحوه داوری در این جشنواره گفت: در هر دوره یک گروه 12 نفره از افراد این حوزه، فعالان و پیشکسوتان در تولید علم سلول های بنیادی در کشور دعوت می شود تا جهت داوری در این سمینار حضور یابند و از بین 100 تا 120 طرح تنها 20 طرح نهایی می شود و پس از ارائه این طرح ها در سمینار به پنج طرح و ایده برگزیده تا سقف 20 میلیون تومان جایزه در جهت اجرای طرح از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی پرداخت می شود.

وی درباره شرایط ثبت نام در سمینار ایده پردازی دانشجویی اظهار کرد: دانشگاه و پژوهشگاه‌هایی که طرح‌های تصویب شده قبلی را به محصول و یا مقاله تبدیل کرده‌اند، طرح‌های کاربردی و تولیدی و فناورانه و طرح‌ها به صورت استدلالی و کاملا بر اساس شواهد و مدارک مطرح شده در نظریه اولیه قابلیت ثبت نام و حضور در سمینار ایده پردازی دانشجویی را دارند.

خجسته در ادامه خاطر نشان کرد: ارسال فایل پایان نامه و نسخه مجلد آن، همراه با گواهی استاد راهنما به جشنواره دانشجویی توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، ارسال پایان نامه های مصوب پس از سال 89 به شرط دفاع تا تیرماه 1393، مقالات مستخرج از پایان نامه‌های برتر به همراه ذکر ضریب اثر (IF) نشریه چاپ شده و کپی گواهی ثبت اختراع دانش فنی و محصول مستخرج از پایان نامه از جمله شرایط ثبت نام در جشنواره انتخاب پایان نامه برتر است.

وی درباره شرایط ثبت نام در جشنواره انتخاب اختراعات و نوآوری نیز گفت: کپی گواهی ثبت اختراع داخلی یا خارجی، گزارش فنی مختصات اختراع و یا نوآوری و قرارداد خرید دانش فنی توسط یک شرکت دانش بنیان (در صورت وجود) از جمله شرایط ثبت نام در این جشنواره هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه