تاریخ انتشار: شنبه 01 شهریور 1393
احتمال موفقیت IVF در زنانی که دچار کمبود ویتامینD هستند کمتر است

  احتمال موفقیت IVF در زنانی که دچار کمبود ویتامینD هستند کمتر است

مطالعه ای که اخیرا منتشر شده است نشان می دهد که احتمال موفقیت IVF در زنانی که از کمبود ویتامین D رنج می برند نیمی از میزان موفقیت در زنان طبیعی از نظر این ویتامین است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، ویتامینD یک هورمون استروئیدی است که در نتیجه تابش آفتاب به پوست در این اندام تولید می شود و یا می تواند از منابع غذایی تامین شود. این ویتامین در سلامت استخوان ها ضروری است ولی محققین از کشف نقش این ویتامین در باروری شگفت زده شده اند. تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین D باروری را در جوندگانی مانند موش مختل می کند و نقش کمبود این ویتامین در مورد باروری انسان پیش از این بررسی نشده بود. به همین دلیل محققین ایتالیایی به بررسی نتایج IVF بین زنانی که از کمبود ویتامین D رنج می بردند و کسانی که از سطوح کافی این ویتامین برخوردار بودند پرداختند. در این مطالعه 154 خانم که دارای کمبود ویتامین D در خون شان بودند(کمتر از 20ng/ml) و 181 خانم با سطوح کافی ویتامین D در خون(بیش از 20 ng/ml) مورد مقایسه قرار گرفتند. میزان ویتامین D که برای سلامت افراد توصیه می گردد 30 ng/ml در خون است.

نتایج مطالعه نشان داد که میزان موفقیت IVF در زنانی که از سطوح کافی ویتامین D برخوردار هستند تقریبا دو برابر زنانی بود که دچار کمبود این ویتامین بودند.

محققین براین باورند که دلیل بهبود میزان لقاح در بین زنانی با سطوح کافی ویتامینD،  نقش این هورمون در افزایش تولید تخمک های با کیفیت بالا در تخمدان ها است و این مطلب شانس جنین های حاصله را در لانه گزینی درون رحم افزایش می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه