تاریخ انتشار: شنبه 08 شهریور 1393
ترمیم عصب سیاتیک با استفاده از پیوند عصبی آلوژنیک آسلولار استخراج شده با فاکتور نوروتروفیک مژگانی

  ترمیم عصب سیاتیک با استفاده از پیوند عصبی آلوژنیک آسلولار استخراج شده با فاکتور نوروتروفیک مژگانی

عصب آلوژنیک آسلولار استخراج شده به صورت شیمیایی مانند پیوند عصبی اتولوگ می تواند ترمیم عصبی را هدایت کند و ایجاد محیطی دلخواه برای کانال دار شدن لوله عصبی کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، عصب آلوژنتیک آسلولار استخراج شده به وسیله مواد شیمیایی که سلول های شوآن، غلاف میلینی و اجزای جداکننده آن برداشته شده اند، رد ایمنی را کاهش می دهد. به طور همزمان، عصب آلوژنیک آسلولار استخراج شده به صورت شیمیایی دارای سوبستراهای عصبی و مواد پایه مانند لایه زیرین سلول های شوآن است که می تواند داربست خوبی در فرایند ترمیم عصبی باشد.

فاکتور نوروتروفیک مژگانی بقای سلول ها را افزایش می دهد و مانع از دژنراسیون عصبی می شود. محققین دانشگاه پزشکی Southern چین ترمیم عصب سیاتیک آسیب دیده رت را با استفاده از عصب آلوژنیک آسلولار استخراج شده به صورت شیمیایی که با فاکتور نوروتروفیک مژگانی ترکیب شده بود، بررسی کردند.

آن ها دریافتند که عصب آلوژنیک آسلولار استخراج شده به صورت شیمیایی که با فاکتور نوروتروفیک مژگانی ترکیب شده بود می تواند آسیب عصب سیاتیک را ترمیم کند و این نوع ترمیم بر آناستوموزی های عصبی اتولوگ ضعیف تر است اما بر پیوند عصب آلوژنیک آسلولار به تنهایی ارجحیت دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه