تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 شهریور 1393
کشفی روشی جدید برای تکثیر سلول های بنیادی خون ساز برای درمان بیماران سرطانی

  کشفی روشی جدید برای تکثیر سلول های بنیادی خون ساز برای درمان بیماران سرطانی

تیمی از محققین دانشگاه کلرادو گزارشی از کشف پیشگامانه در فرایند گسترش تولید سلول های بنیادی داشته اند که می توانند برای درمان سرطان مورد استفاده قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، این کشف می تواند کاربردهایی فراتر از درمان سرطان داشته باشد و برای درمان بیماری هایی مانند نقص ایمنی قبل از تولد و اختلالات متابولیکی و بیماری های اتوایمن نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این محققین ادعا دارند که کدهای مولکولی کلیدی را کشف کرده اند که در تنظیم توانایی سلول های بنیادی خونی در خودنوزایی و حفظ ویژگی های بنیادینگی شان، نقش دارند.

این محققین محصولات پروتئینی را ایجاد کرده اند که می توانند برای سلول های بنیادی خون به کار برده شوند و آن ها را تحریک به تکثیر کنند بدون آن که مدیفیکاسیون ژنتیکی دایمی اتفاق بیافتد. استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماران سرطانی به کمک پیوند مغز استخوان سال هاست که گزینه ای درمانی محسوب می شود اما بزرگ ترین چالش در این زمینه یافتن منبعی کافی از سلول های بنیادی است که به بیماران برای مبارزه با عفونت های بعد از پیوند کمک کند. به همین دلیل محققین روش های متعددی را برای افزایش تعداد سلول های بنیادی خونی در آزمایشگاه به کار برده اند. این مطالعه با استفاده از سلول های بنیادی خونی مشتق از خون بند ناف صورت گرفته است. در واقع توانایی تکثیر سلول های بنیادی خونی گرفته شده از یک منبع در ظروف آزمایشگاهی امری حیاتی برای سازش پذیری تکنولوژی جدید در مطالعات بالینی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه