تاریخ انتشار: شنبه 15 شهریور 1393
ایجاد یک تیموس کارآمد در جانوران با استفاده از سلول های بازبرنامه ریزی شده در آزمایشگاه

  ایجاد یک تیموس کارآمد در جانوران با استفاده از سلول های بازبرنامه ریزی شده در آزمایشگاه

اندام های جایگزین رشد یافته در آزمایشگاه در این مطالعه جدید یک گام به واقعیت نزدیک تر شده اند. برای اولین بار محققین موفق شده اند یک اندام کاملا کارآمد را از سلول های که در شرایط ازمایشگاهی ایجاد شده و به درون جانوران پیوند شده بودند، رشد دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،  این محققین موفق به ایجاد تیموس شده اند که در مجاورت قلب قرار دارد و می تواند تولید سلول های ایمنی کند. آن ها امیدوارند که با پژوهش بیشتر بتوانند درمان های جدیدی را برای افرادی با سیستم ایمنی تضعیف شده کشف کنند. این محققین در دانشگاه ادینبورگ سلول های فیبروبلاستی را از جنین موش گرفتند و  با استفاده از تکنولوژی بازبرنامه ریزی آن ها را به نوعی از سلول های کاملا متفاوت به نام سلول تیموسی تبدیل کردند.

این سلول های بازبرنامه ریزی شده شکل خود را تغییر داده و شبیه سلول های تیموسی شدند و قادر به حمایت تکوین سلول های T در آزمایشگاه بودند که یکی از اعمال تخصصی سلول های تیموسی است. زمانی که این دانشمندان سلول های بازبرنامه ریزی شده را با سایر انواع سلول های کلیدی تیموس مخلوط کردند و آن ها را به موش پیوند زدند، آن ها ایجاد یک اندام جایگزین کردند. این اندام جدید دارای ساختار، پیچیدگی و عملکرد مشابه با تیموس بالغ طبیعی بود.

این اولین باری است که محققین قادر به ایجاد یک اندام کاملا زنده از سلول هایی شدند که در خارج از بدن و به وسیله بازبرنامه ریزی ایجاد شده بودند. این محققین امیدوارند که با بهبود نتایج مطالعه بتوانند این سلول های رشد یافته در آزمایشگاه را مبنای یک درمان پیوند تیموسی برای افرادی قرار دهند که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه