تاریخ انتشار: دوشنبه 17 شهریور 1393
محققین موتاسیون های ژنی جدیدی را برای تومورWilms کشف کرده اند

  محققین موتاسیون های ژنی جدیدی را برای تومورWilms کشف کرده اند

محققین مرکز سرطان Gill موفق به شناسایی علل ژنتیکی دیگری برای تومورWilms شده اند. این تومور نوعی سرطان کلیه است که در کودکان مشاهده می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، تومورWilms شایع ترین سرطان مجاری ادراری تناسلی و سومین تومور جامد شایع در کودکی است. در حالی که اغلب کودکان با تومورWilms به طور راضی کننده ای درمان می شوند اما درحالتی که این تومور بسیار تهاجمی باشد معالجات مثمر ثمر نیست و محققین در مورد عوارض جانبی منفی دراز مدت شیمی درمانی بسیار نگران هستند. اما چه دلایل ژنتیکی تومور Wilms چیست و چه فرصت هایی برای درمان هدفمند این بیماری در اختیار ما است؟

مطالعات پیشین یک یا دو ژن موتانت را برای تومورWilms شناسایی کرده بود اما تنها یک سوم این تومورها دارای این موتاسیون ها هستند.اما در سایر تومورها چه ژن هایی موتاسیون یافته اند؟

در این مطالعه ژن های موتاسیون یافته جدیدی کشف شد که پیش از این ناشناخته بودند، این ژن ها DROSHA و DICER1 هستند. این محققین دریافتند که موتاسیون در این ژن ها تولید miRNAهایی به نام Let-7 را تحت تاثیر قرار می دهد. میکروRNAی Let-7 موجب کاهش رشد سلولی می شود، در تومورWilms که DROSHA و DICER1 جهش می یابند، Let-7 از بین می رود و موجب رشد بی رویه و غیر طبیعی سلول های توموری می شود.

این یافته ها می تواند در آینده برای درمان تومورWilms و چندین سرطان کودکان کاربرد داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه