تاریخ انتشار: دوشنبه 17 شهریور 1393
کشف مدارکی دال بر ارتباط بین رژیم غذایی پر چرب، باکتری های گوارشی و سرطان روده

  کشف مدارکی دال بر ارتباط بین رژیم غذایی پر چرب، باکتری های گوارشی و سرطان روده

تیمی از محققین آلمانی شواهدی را به دست آورده اند که نشان می دهد که رژیم غذایی پرچرب به دلیل ارتباطش با باکتری های گوارشی یکی از دلایل سرطان روده هستند. نتایج حاصل از این مطالعه با استفاده از موش هایی به دست آمده است که دارای ژنی هستند که با شروع سرطان روده در ارتباط است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین پزشکی مدت زمان زیادی است که می دانند که غذاهای چرب یکی از دلایل ابتلا به سرطان روده می باشند اما تاکنون قادر به توجیه چگونگی این ارتباط نبوده اند. در این مطالعه محققین شواهد جدیدی را کشف کرده اندکه به نوعی چاقی را تبرئه کرده و در عوض اتهام ها را متوجه باکتری های گوارشی می کند.

به منظور یافتن اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی شروع سرطان روده، این محققین از موش هایی با پیش زمینه  ژنتیکی این بیماری استفاده کردند و برای تغذیه آن ها از رژیم غذایی پرچرب و رژیم غذایی معمولی استفاده کردند. آن ها نمونه های مدفوع این موش ها را برای ارزیابی فلور باکتریایی روده، بعد از شروع تغذیه و در دوره های مختلف مورد ارزیابی قرار دادند. با این کار، آن ها تغییراتی را در ترکیب میکروبی روده موشی که غذای پرچرب دریافت کرده بود مشاهده کردند که در برخی بارزتر از بقیه بود. نتیجه ای که ان ها استنباط کردند این است که در این موش ها، دفاع ایمنی علیه سرطان های روده کاهش می یابد و در مقابل نرخ ابتلا به سرطان در آن ها افزایش می یابد. برای تقویت شواهد بیشتر تاثیر فلور باکتریایی در مبارزه با سرطان روده، محققین جمعیت باکتریایی را به طور کامل در موش کشتند و دریافتند که وقوع سرطان روده به میزان معناداری کاهش می یابد. این مطالعه ارتباط قوی و تنگاتنگی را بین رژیم غذایی پرچرب و باکتری های روده و سرطان سینه  پیشنهاد می کند. در واقع به نظر می رسد می توان با تغییر رژیم غذایی تا حد زیادی خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه