تاریخ انتشار: یکشنبه 16 شهریور 1393
بهره‌برداری از بیمارستان سلول درمانی«رویان» تا سه سال دیگر

  بهره‌برداری از بیمارستان سلول درمانی«رویان» تا سه سال دیگر

رییس پژوهشگاه رویان با بیان این که ایران بین 10 کشور نخست جهان در زمینه سلول‌بنیادی در کارآزمایی بالینی قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان شامل بیمارستان سلول درمانی «رویان» تا سه سال دیگر به بهره برداری برسد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر گورابی  در مراسم کلنگ‌زنی احداث مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان با بیان این که پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی 23 سال پیش به همت مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی فعالیت خود را در فضایی 12 متری آغاز کرد، گفت: خوشبختانه امروز شاهد حرکت رو به جلوی این پژوهشگاه هستیم و با احداث مجتمع درمانی، تحقیقاتی آموزشی رویان فصل نوینی برای این پژوهشگاه باز خواهد شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تمجید از پژوهشگاه رویان تصریح کرد: ایشان پژوهشگاه را موسسه‌ای موفق و نمونه عنوان کرده و سه عامل علم، ایمان و تلاش را از عوامل پیشرفت این مجموعه گوشزد می‌کنند.

گورابی در ادامه افزود: فضای فیزیکی پژوهشگاه رویان پس از فعالیت در فضای 12 متری در سال 86 به 300 متر مربع افزایش یافت و در ادامه با حمایت مقام معظم رهبری فضای آن به هشت هزار متر مربع ارتقاء یافت و امروز نیز خوشبختانه شاهد طراحی و اجرای پروژه‌ی درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان با زیربنای 140 هزار متر مربع هستیم.

رییس پژوهشگاه رویان خاطرنشان کرد: در واقع پس از ورود پژوهشگاه به عرصه سلول‌های درمانی که به عنوان انقلاب اول می‌توان از آن نام برد. راه‌اندازی مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان نیز به عنوان انقلاب دوم پژوهشگاه محسوب می‌شود.

وی همچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری در 11 شهریور 1382 در زمینه پژوهشگاه رویان اشاره کرد و گفت: ایشان با اشاره به مظلومیت، اعتبار و عزت مردم ایران خواستار شدند که محققان رویان نتایج تحقیقات خود را به صورت ملموس در اختیار مردم قرار دهند که ما نیز این موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده و در مسیر علم تا کاربرد حرکت کردیم که این موضوع در سال 83 منجر به آغاز اولین کارآزمایی بالینی پژوهشگاه در زمینه قلب شد.

رییس پژوهشگاه رویان اعلام کرد: امروز ایران بین 10 کشور نخستین در زمینه سلول‌های بنیادی در کارآزمایی بالینی قرار گرفته است.

گورابی اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ی نزدیک شاهد درمان سرطان و دیگر بیماری‌های صعب‌العلاج از طریق پزشکی درمانی، سلول درمانی، ژن درمانی و مهندسی بافت و دیگر روش‌های نوین مطرح در جهان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قصد داریم، بر روی پزشکی تولید مثل با دیدگاهی دیگر و روش‌های جدید کار کنیم.

رییس پژوهشگاه رویان تاکید کرد: تاسیس این بیمارستان به معنی قطع ارتباط با سایر مراکز تحقیقاتی که در حال حاضر به ما کمک می‌کنند، نیست بلکه فضایی طراحی شده است که بتوانیم آن را در اختیار همه اساتید جامعه پزشکی و محققان پزشکی قرار دهیم تا در این فضا با استفاده از راهکارهای نوین بتوانند در جهت درمان بیماری‌های صعب‌العلاج گام بردارند.

به گفته وی از خصوصیات خوب این مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی این است که پژوهش در کنار درمان قرار می‌گیرد.

پژوهشگاه رویان 23 سال پیش در فضای 12 متر آغاز به کار کرد و امروز شاهد طراحی و اجرای پروژه‌ مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان با زیربنای 140 هزار متر مربع هستیم.

گورابی ضمن قدردانی از تلاش‌های شهردار تهران تصریح کرد: شهردار در بازدید از پژوهشگاه، راهکارهای مشخصی را در زمینه این مجموعه ارائه کرد و پس از دستورات لازم امروز شاهد کلنگ‌زنی این مجموعه هستیم. در این راستا، محققان‌ ما نیز بازدیدهایی از معتبرترین مراکز تحقیقاتی دنیا انجام رساندند و در نهایت با در نظر گرفتن روش‌ها و امکانات طراحی این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری‌های صورت گرفته تا سه سال آینده شاهد افتتاح این مجموعه باشیم و پژوهشگاه رویان نیز طی این مدت به پرورش و آموزش کادر مورد نیاز و همچنین فراهم کردن تجهیزات لازم اقدام خواهیم کرد.

رییس پژوهشگاه رویان با بیان این که همه اقدامات پژوهشگاه در جهت رضای خدا صورت می‌گیرد، تصریح کرد: احساس ما این است که جز عبادت خدا کار دیگری را انجام نمی‌دهیم و فعالیت این مجموعه با کمک خیرین و دولت پیش رود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه