تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 شهریور 1393
غذاهای غنی از پتاسیم خطر سکته را در زنان پیرتر پایین می آورند

  غذاهای غنی از پتاسیم خطر سکته را در زنان پیرتر پایین می آورند

محققین دریافته اند که زنان پیرتر که رژیم غذایی شان حاوی غذاهای غنی از پتاسیم است در مقایسه با زنانی در همین سن و با مصرف پتاسیم کمتر، کمتر در معرض سکته قرار دارند. این مطالعه نشان داده است که در زنان یائسه، در صورتی که از فشار خون بالا رنج نمی برند، مصرف غذاهای غنی از پتاسیم بسیار سودمند خواهد بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، مطالعات پیشین نشان داده است که مصرف پتاسیم ممکن است فشار خون را پایین بیاورد اما این که مصرف پتاسیم می تواند مانع از سکته یا مرگ شود تا پیش از این مشخص نشده بود. پتاسیم در بدن جهت حفظ تعادل آب بین سلول ها و مایعات بدن استفاده می شود. هم چنین این عنصر برای انقباض عضلات، پاسخ دهی اعصاب به تحریکات  و کارکرد صحیح برخی آنزیم ها ضروری است. متاسفانه این مطالعه نشان داده است که اغلب زنان پیر در جوامع مختلف در رژیم غذایی شان از پتاسیم کافی بهره نمی برند. هر فرد در رژیم روزانه اش احتیاج به 4700 میلی گرم پتاسیم دارد. مطالعات نشان می دهد که تنها 2.8 درصد از جمعیت مورد بحث این میزان پتاسیم را روزانه دریافت می کنند.

محققین دریافته اند زنانی که بیشترین میزان مصرف پتاسیم را در روز دارند در مقایسه زنان با مصرف کم پتاسیم ،16% کمتر احتمال دارد که دچار سکته ایسکمیک شوند و به طور کلی 12% هم کمتر احتمال دارد که دچار سکته شوند. بنابراین مصرف غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز، گریپ فروت، گوجه فرنگی و مرکبات برای چنین سنینی توصیه می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه