تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 شهریور 1393
طراحی روشی غیر تهاجمی برای تشخیص زودهنگام کمردردهای شایع و دردناک

  طراحی روشی غیر تهاجمی برای تشخیص زودهنگام کمردردهای شایع و دردناک

یک تیم تحقیقاتی از مهندسین برای اولین بار تکنیک تصویربرداری را ایجاد کرده اند و از آن برای شناسایی بیومارکرهایی استفاده کردند که می توانند نشان دهند بیماران مستعد کمردردهای تحلیل برنده و دردناک هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، بیومارکرها مواد بدنی ویژه ای مانند پروتئین ها یا مایعات بدنی هستند که می تواند نشان دهنده شرایط خاص سلامتی باشد. زمانی که روش های تصویربرداری غیرتهاجمی بتوانند این بیومارکرها را دقیقا در جایی که هستند شناسایی کنند، محققین ممکن است نیاز کمتری به استفاده از روش های تهاجمی دردناک و تهاجمی داشته باشند و در آینده درمان هایی هدفمند برمبنای سلول های بنیادی را برای بیمارانی با این وضعیت ارائه دهند.

بیش از 85درصد از مردم ایالات متحده از درد در ناحیه پایین کمر رنج می برند که اغلب به دلیل تحلیل رفتن دیسک های بین مهره ای است. تحلیل رفتن دیسک، شرایطی پیش رونده است که منجر به دردهای مزمن در پشت وگردن می شود. برای برخی افراد این تحلیل رفتن مدت ها پیش از احساس درد شروع شده است و برای برخی در همان زمان شروع درد را خواهیم داشت. هدف این محققین طراحی و به کاربردن تکنیک های تصویربرداری است که بتوانند در شرایط کلینیکی کاربرد داشته باشند. با نقشه برداری مناطق پایینی نخاع، ما می توانیم دیسک هایی که دلیل ناراحتی هستند را شناسایی کنیم و این امر به پزشکان اجازه می دهد درمان های لازم را اتخاذ کنند.

در این مطالعه محققین تکنیک های تصویربرداری متنوعی را با استفاده از MRI طراحی کردند که می تواند بیومارکرهای خاصی را شناسایی کند که به طور بالقوه روش تشخیصی و  غیرتهاجمی را برای تحلیل رفتن دیسک بین مهره ای ارائه می دهد.  این روش به محققین اجازه تشخیص دقیق منشا درد و مونیتور کردن پیشرفت شرایط در هر بیمار را می دهد. همان طور که گفته شد این تکنیک به محققین کمک می کند که درمان هایی با مبنای سلول های بنیادی برای بیمارانی که از این وضعیت رنج می برند ارائه دهند.

در ادامه محققین بسیار علاقه مند هستند که بتوانند نقش سلول های بنیادی را در این بیماری بررسی کنند و بدانند چگونه می توانند از این سلول ها برای ترمیم دیسک های بین مهره ای و احیا شرایط عملکردی آن استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه