تاریخ انتشار: شنبه 22 شهریور 1393
استفاده از سلولهاي بنيادي خون بند ناف براي درمان سرطان هاي خون و ريه

  استفاده از سلولهاي بنيادي خون بند ناف براي درمان سرطان هاي خون و ريه

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توانستند از سلولهای بنیادی خون بند ناف روشی برای درمان سرطان های خون و ریه ابداع کنند .
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان دکتر صبری رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در این طرح پژوهشی مشخص شد که سلول های بنیادی مزانشیمی جدا شده از خون بند ناف در درمان سرطان خون و ریه موثر هستند، گفت: تزریق این سلولها در خون مبتلایان منجر به کاهش دوز داروهای شیمی درمانی و در نتیجه کاهش عوارض آنها می شود.

محقق و پژوهشگردانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با بیان اینکه سلول های بنیادی مزانشیمی بسیاری از فعالیت های خود را از طریق تاثیر ترشحات خود اعمال می کنند ، گفت: در این طرح سلول های بنیادی مزانشیمی با روش کشت اکسپلانت از بند ناف انسان جداسازی شده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، فاطمه هندیجانی گفت: با اشاره به اینکه در این طرح سلول ها در معرض اینترفرون گاما قرار گرفتند و سلولهای بنیاد آنها جمع آوری شد گفت: هویت سلول های بنیادی بر اساس خصوصیات ظاهری، توانایی چسبیدن به سطح کشت، بیان مارکرهای سطحی و تمایز به سه رده مزودرمی تایید شد. 
سرطان نخستین علت مرگ در کشورهای توسعه یافته و دومین علت مرگ در کشورهای در حال توسعه است وسلول درمانی با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی یکی از روش های جدید و رو به توسعه در پزشکی امروز است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه