تاریخ انتشار: دوشنبه 24 شهریور 1393
استفاده از یک ابزار آنالیز کننده آن لاین می تواند فرایند مهندسی سلول ها در مطالعات زیست پزشکی را تقویت کند

  استفاده از یک ابزار آنالیز کننده آن لاین می تواند فرایند مهندسی سلول ها در مطالعات زیست پزشکی را تقویت کند

محققین کلینیک Mayo یک ابزار آنالیز کننده آن لاین را طراحی کرده اند که فرایند سلول های بازمهندسی شده برای بررسی های زیست پزشکی را تقویت می کند و سرعت می بخشد. برنامه CellNet یک پلت فرم اینترنتی رایگان است که روش های شبکه ای زیست شناسی را برای مهندسی سلول های بنیادی استفاده می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، این پلت فرم رایگان برای طیف وسیعی از مطالعات سلولی کاربرد دارد و این پتانسیل را دارد که به افرادی که با انواع مختلفی از سرطان ها کار می کنند کمک کند. برنامه CellNet نشان می دهد که چگونه یک سلول مهندسی شده شبیه همتای واقعی خود است و حتی راه هایی را برای مهندسی هرچه بهتر ارائه می دهد.

این پلت فرم حاوی اطلاعاتی از طیف وسیعی از سلول ها است و جزئیاتی را از آن چه در مورد این سلول ها می دانیم ارائه می دهد. محققین می گویند که این پلت فرم می تواند تقریبا برای هر مطالعه به کار برده شود و به محققین اجازه بهینه سازی فرایند مهندسی سلول را می دهد. در دراز مدت، این برنامه می تواند دیدگاهی منطقی از فاز اولیه ایجاد دارو و درمان های فردی سرطان  و ژنتیک دارویی ارائه دهد.

برنامه CellNet از 21 نوع سلول و بافت استفاده می کند و اطلاعات منتشر از 56 مطالعه مهندسی در انسان و موش را استفاده می کند تا آن را مبنای آنالیز و پیش بینی سرنوشت سلولی و استراتژی های مهندسی کند. هم چنین این پلت فرم معیارهای طبقه بندی را نیز برای تعیین تمایز و تبدیل سلول های بنیادی پرتوان القا شده ارائه می دهد. به طور کلی همه آن چه گفتیم برای پیش بینی موفقیت پیوند تومورهای سرطانی در موش و مطالعه سرطان و تکوین سرطان ارزشمند است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه