تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 شهریور 1393
نقش پروتئین STAT3 در مهار سلول های بنیادی عضلانی برای انجام فرایند ترمیم

  نقش پروتئین STAT3 در مهار سلول های بنیادی عضلانی برای انجام فرایند ترمیم

محققین انستیتو تحقیقات پزشکیSanford-Burnham تکنیک جدیدی را برای پیشرفت ترمیم بافت در عضلات آسیب دیده ایجاد کرده اند. هم چنین این تکنیک منبعی پایدار از سلول های بنیادی عضلانی را ایجاد می کند که برای حمایت چندین مرحله از ترمیم عضلات نیاز است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این مطالعه می تواند امیدها را برای ایجاد روش درمانی جدیدی برای درمان  میلیون ها بیماری که از ناراحتی های عضلانی رنج می برند افزایش دهد. برای حفظ سلامت عضلات اسکلتی نیاز به وقوع دو فرایند مهم است: ابتدا، در زمان آسیب عضلات به دلیل آسیب دیدگی یا بیماری های تحلیل برنده مانند دیستروفی، سلول های بنیادی عضلانی یا سلول های اقماری باید به سلول های عضلانی بالغ تمایز یابند تاعضلات اسیب دیده را ترمیم کنند. دوم اینکه نیاز  است که این منبع سلول های اقماری مدام جایگزین شوند تا بتوانند در آینده آسیب های عضلانی دیگر را نیز ترمیم کنند. در بیماری مانند دیستروفی عضلانی این منبع سلول های بنیادی جایگزین نمی شود. اما این مطالعه جدید نشان داده است که با وارد کردن یک مهارکننده پروتئین STAT3 در چرخه های تکرار شونده، می توان منبع سلول های اقماری را مجددا ایجاد نمود و تمایز این سلول ها با فیبرهای عضلانی را نیز افزایش داد. نتایج این مطالعه در مورد موش و سلول های عضلانی انسانی جواب داده است. این محققین می گویند گام بعدی ما این است که ببینیم ما چه مدت زمانی می توانیم این چرخه های سلولی را حفظ کنیم  و به همین منظور برخی از مهارکننده های STAT3 را در مطالعات بالینی برای شرایط دیگری مانند سرطان مورد استفاده قرار دهیم.

این یافته ها بسیار مهیج هستند زیرا تاکنون درمانی یافت نشده بود که بتواند اختلالات از بین برنده عضلات را درمان، متوقف و یا معکوس کند و درمان های محدودی هم که وجود دارد تنها موجب آهسته کردن فرایند بیماری می شوند.

این محققین با استفاده از مدل های موشی برای بیماری دیستروفی عضلانی، از دارویی که مهارکننده STAT3 بود استفاده کردند. آن ها دریافتند که این مهارکننده در ابتدا موجب افزایش همانندسازی سلول های اقماری و سپس تمایز آن ها به فیبرهای عضلانی می شود. زمانی که آن ها این مهارکننده STAT3 را هفت روز و به مدت 28 روز تزریق کردند، یک بهبود کلی در ترمیم عضلات اسکلتی و افزایشی در اندازه فیبرهای عضلانی یافتند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه