تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 شهریور 1393
بررسی درمان با سلولهای آلوژن برای بیماران قلبی در کنگره قلب
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران مطرح کرد

  بررسی درمان با سلولهای آلوژن برای بیماران قلبی در کنگره قلب

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران ارائه نتایج تکنولوژی مدرن استفاده از سلول‌های بنیادین آلوژن را از برنامه‌های کنگره تازه‌های قلب و عروق در سال آینده عنوان کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود قاسمی رئیس انجمن آترواسکلروز ایران با اشاره به طرح آخرین دستاوردهای پزشکی در عرصه قلب و عروق در این شانزدهمین تازه‌های قلب و عروق گفت: در این کنگره روش‌های مدرن درمانی، روش‌های راهنمایی درمانی و پیشگیری ارائه می‌شود.

وی درباره پیشرفت‌ها و جایگاه ایران از نظر توانمندی‌های پزشکی در عرصه‌ سلو‌ل‌های بنیادین تصریح کرد: ایران در بسیاری از حوزه‌ها از کشورهای منطقه پیشی گرفته است. به ویژه در عرصه سلو‌ل‌های بنیادین که ایران در این عرصه شمار زیادی مقاله به چاپ رسانده است و در این کنگره نتایج استفاده از سلول‌های بنیادین و تزریق در رگ‌های قلب 30 بیمار را ارائه می‌کنیم.

قاسمی استفاده از سلول‌های بنیادین آلوژن را یکی از مدرن‌ترین روش‌ها در حوزه سلول‌های بنیادین توصیف و تصریح کرد: در این روش سلول‌ها در بانک سلول‌های بنیادین آماده شده و بر اساس برخی فاکتورها در بیمار استفاده می‌شود و نیازی نیست این سلول‌ها از خود فرد گرفته شود.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: استفاده از این روش برای سه گروه از بیماران شامل بیمارانی که دچار سکته حاد شده‌اند، بیمارانی که دچار نارسایی پیشرفته قلب با منشاء سکته قلبی هستند و نیز بیماران با تشخیص کاردیومیوپاتی یا ضعف عضله که با وجود باز بودن رگ‌های قلبی دچار ضعف عضله هستند استفاده می‌شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه