تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 اردیبهشت 1391
تولید استخوان از سلول بنیادی جنینی

  تولید استخوان از سلول بنیادی جنینی

دانشمندان موسسه سلول های بنیادی نیویورک موفق به رشد استخوان از سلول های بنیادی جنینی انسان شدند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از New York Stem Cell Foundation ، دکتر Marolt  Darja ، محقق آزمایشگاه سلول های بنیادی نیویورک (NYSCF) ، نویسنده ارشد مطالعه ای است که نشان می دهد سلول های بنیادی جنینی انسان را می توان برای رشد بافت استخوان مورد استفاده قرار داد و برای تحقیقات و برنامه های درمانی به کار برد.
این مطالعه اولین تحقیقی است که در آن از پیش سازهای سلول های استخوانی مشتق شده از سلول های بنیادی جنینی انسان برای رشد بافت متراکم استخوان درمقادیر زیاد و کافی برای ترمیم نقص های استخوانی استفاده کرده است. هنگامی که این بافت های استخوانی به موش پیوند شد و برای مدت زمانی مورد مطالعه قرار گرفت، بافت استخوان پیوند شده سبب رشد رگ های خونی و تکوین طبیعی استخوان ، بدون نشان دادن هر گونه رشد تومور شد.
مطالعه دکتر Marolt، گامی رو به جلو در استفاده از سلول های بنیادی پرتوان برای ترمیم و جایگزینی بافت استخوان در بیماران است. درمان های جایگزینی استخوان در درمان بیماران گوناگون، از جمله  سربازان مجروح، بیماران مبتلا به نقائص هنگام تولد، یا بیمارانی که دچار آسیب تروماتیک دیگر  هستند، به کار می رود.
اصل این مطالعه توسط  دانشگاه کلمبیا انجام شده است و دکتر Marolt ادامه آنرا درآزمایشگاه NYSCF تحت عنوان ایجاد پیوند استخوان از سلول های بنیادی القایی(IPS) دنبال کرد. سلول های iPS شبیه به سلول های بنیادی جنینی هستند ومی توانند تقریبا به هر نوع سلولی در بدن تبدیل شوند، اما سلول های IPS از سلول های بالغ تولید شده و برای هر بیمار اختصاصی هستند. با استفاده از سلول های IPS و سلول های بنیادی جنینی در مهندسی بافت، دکتر Marolt امیدوار به توسعه پیوند استخوان به طور اختصاصی برای هر فرد است که رد ایمنی و سایر عوارض پیوند را نخواهند داشت.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه