تاریخ انتشار: شنبه 30 اردیبهشت 1391
آیا دارو می تواند از آلزایمر پیشگیری کند

  آیا دارو می تواند از آلزایمر پیشگیری کند

محققان در حال آماده شدن برای آزمایش یک داروی تجربی برروی افرادی هستند که بطور ژنتیکی مستعد ابتلا به بیماری آلزایمرمی باشند.
مقامات ایالات متحده روزسه شنبه اعلام کردند: ما امیدواریم که این دارو منجر به جلوگیری از بیماری های تحلیل برنده مغز شده  وبه درک بهتر از فرآیندهای مخرب آن کمک کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از HealthDay؛ بنا برگزارش نیویورک تایمز: داوطلبان این مطالعه شامل برخی از آمریکایی ها و همچنین 300 نفر از اعضای یک خانواده پرجمعیت کلمبیا یی هستند که گفته می شود تعداد خویشاوندان مبتلا به بیماری آلزایمردر این خانواده بیش ازهر خانواده دیگر در جهان است.
هیچ یک از شرکت کنندگان درمطالعه، هیچ نشانه ای از زوال عقل را در شروع این مطالعه پنج ساله نخواهند داشت. دکتر فرانسیس کالینز، مدیرموسسه ملی بهداشت ایالات متحده، گفت: اولین بار است که چنین مطالعه ای برروی افرادی که نظرادراکی وضعیتی طبیعی داشته، اما درمعرض خطر بالا برای بیماری آلزایمرهستند انجام خواهد شد.
افراد با یک جهش ژنتیکی خاص مستعد  ابتلا به بیماری زودهنگام آلزایمرهستند. برای این گروه، زوال عقل معمولا در حدود سن 50 سالگی آغازشده، و نشانه هایی از مشکلات تفکر و حافظه در سن 45 سالگی آشکار می شود.
امید است که این مطالعه به کشف سرنخ هایی برای توسعه و درمان بیماری آلزایمردرهمه افراد مبتلا و نه فقط افرادی که درشروع بیماری آلزایمرهستند، منجر شود.
این مطالعه برای بررسی این نظریه که آلزایمر ناشی از تجمع یک پروتئین به نام بتا آمیلوئید درمغز است ، طراحی شده است . داروی crenezumab، که توسط  شرکت Genentech سان فرانسیسکو ساخته شده است  به منظور حمله به پلاکهای بتا آمیلوئید تشکیل شده  طراحی شده است .
در حال حاضر، هیچ درمانی برای آلزایمر، که در 5،4 میلیون آمریکایی، یا یکی ازهشت فرد مسن وجود دارد، یافت نشده است.
دکتر Sam Gandy رئیس انجمن پزشکی و علمی آلزایمرگفت: "چالش های اصلی  این است که چگونه کسانی که مستعد بیماری آلزایمرهستند را شناسایی کنیم ، چقدر زودتر از آغاز بروزعلائم بیماری باید آزمایش دارویی را انجام دهیم و چه مدت پس از انجام آزمایش می توانیم اثر دارو یا تاخیر در اثر آن را مشاهده کنیم.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه