تاریخ انتشار: شنبه 30 اردیبهشت 1391
سرطان پوست یک تهدید بزرگ برای مردان مسن

  سرطان پوست یک تهدید بزرگ برای مردان مسن

یک بررسی جدید نشان می دهد که مردان مسن در معرض خطر توسعه ملانوم هستند، اما بسیاری از آنها در حفاظت از خود در برابر آفتاب بی دقت هستند و نمی دانند که چگونه خود را از نظر علائم سرطان پوست چک کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ این امر به ویژه نگران کننده است چرا که با توجه به آمار آکادمی پوست آمریکا ،  نزدیک به 132.000 مورد جدید ملانوم در سال 2012، تشخیص داده خواهد شد.
دکتر Thomas Rohrer متخصص پوست از دانشکده پزشکی دانشگاه براون گفت:  "این مطالعه نشان می دهد که بسیاری از مردان زمانی که خارج از منزل هستند خود را در برابر نور خورشید محافظت نمی کنند و برخی هنوز بر این باورند که قرار گرفتن در معرض خورشید برای سلامتی مفید است. این تفکر بسیار نگران کننده ازنور است چرا که واقعیت این است که عامل خطر مهمی برای ایجاد ملانوم در اثر قرار گرفتن درمعرض نور ماوراء بنفش وجود دارد.
این پژوهش ملی نشان داد که تنها 29 درصد از مردان از پوست خود در خارج از منزل محافظت می کنند. در حالیکه، آمار زنانی که اقدامات احتیاطی را انجام می دهند، 43 درصد است.
علاوه براین، 39 درصد از مردان گفته اند که ترجیح می دهند به سادگی از خورشید لذت ببرند و نگرانی از چگونگی حفاظت ازپوست خود در برابر اشعه های مضر آن ندارند، آمار این افراد در زنان 28 درصد بود.
این مطالعه همچنین نشان داد، اگر چه 59 درصد از زنان گفته اند: آنها می دانند که چگونه نشانه های سرطان را درپوست خود چک کنند، تنها 46 درصد از مردان درمورد بررسی آن اطلاع داشتند.
Rohrer گفت: "مردان در صورتی که هر چیز غیرطبیعی از قبیل خونریزی و یا رشد را در پوست خود مشاهده کردند نیاز به معاینه توسط یک متخصص پوست دارند".
خوشبختانه، محققان متذکر شدند، میزان بقای پنج ساله افرادی که مبتلا به ملانوما تشخیص داده شده و قبل از آنکه به غدد لنفاوی گسترش یابد درمان شده اند، 98 درصد است.
Rohrer نتیجه گیری کرد که نتایج این تحقیق باید به عنوان شوکی برای مردان درخصوص حفاظت از پوست خود در برابر نور خورشید و معاینه منظم پوست خود برای بررسی سرطان پوست باشد".
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه