تاریخ انتشار: یکشنبه 31 اردیبهشت 1391
بهبود طولانی مدت بیماران با آسیب نخاعی بدنبال سلول درمانی

  بهبود طولانی مدت بیماران با آسیب نخاعی بدنبال سلول درمانی

بنا بر گزارش منتشر شده در مجله Neurosurgery : یکی ازاولین مطالعات طولانی مدت درمان آسیب نخاعی با سلول های بنیادی ، بهبود قابل توجهی را در سه نفر از ده نفر دریافت کننده پیوند نشان داده است. این نتایج، ایمنی سلولهای بنیادی مزانشیمی (MSC ) به دست آمده ازمغز استخوان بیماررا تایید کرده و بهبود مستمر و تدریجی  را در حرکات برخی از بیماران با ناتوانی حرکتی ناشی از صدمه طناب نخاعی نشان می دهد. نویسنده این مطالعه  دکتر Sang Ryong Jeon  از دانشگاه سئول، کره جنوبی بود.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Philadelphia؛ محققان "MSC"  را به  ده بیمار با نقص دائمی حرکات یا فلج ناشی از آسیب نخاعی پیوند زدند. سلول های بنیادی مزانشیمی نوعی سلول چندتوان هستند که از مغز استخوان فرد بالغ جدا شده و به بسیاری از انواع سلول های مختلف تبدیل می شوند.
این سلول های بنیادی کشت شده ، مستقیما به طناب نخاعی آسیب دیده و فضای اطراف آن تزریق شدند. گروه بعدی سلول ها چهار و هشت هفته بعد تزریق شد. نتایج حاصل از بهبود توانایی بیمار درانجام حرکات بازوها و دستها و انجام فعالیت های کلیدی روزمره زندگی مورد ارزیابی قرار گرفت. تصویر برداری و آزمایشاتی از فعالیت های عضلانی نیز انجام شد.
در طول شش ماه اول پس از پیوند MSC، شش نفر از ده نفر بهبود ی را در قدرت حرکت بازوها و دستها نشان دادند. از این تعداد، سه نفر بهبود تدریجی در توانایی انجام فعالیتهای روزانه به عنوان مثال، تهیه غذا و تایپ بر روی صفحه کلید را بدست آوردند.
این سه نفر تغییرات قابل توجهی در اسکن MRI نخاع، و بهبودی را در اطراف ناحیه آسیب دیده نخاع و همچنین بهبودهایی را درمطالعات الکتروفیزیولوژیک فعالیت الکتریکی عضلات نشان دادند.
هیچ کدام از ده نفر تا به حال هیچگونه عوارض جانبی دائمی مربوط به پیوند MSC نشان ندادند. این به کاهش نگرانی های ناشی ازتزریق MSC مبنی بر مشکلات بعدی ناشی از پیوند مانند توسعه تومورها یا کلسیفیکاسیون بافت، کمک می کند.
مطالعات قبلی گزارش بهبود اولیه در شش بیماررا نشان داد و دراین مطالعه جدید بهبود معنی دار و مستمر در توانایی انجام کارهای روزمره سه بیمارگزارش شده است. محققان می گویند: "بنابراین، درمان با MSC بیشتر احتمال بهبود ارتقاء عملکرد عصبی را بدنبال دارد تا تولید مجدد بافت عصبی.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه