(آرشیو ماه بهمن 1390)
تولید سلول های مغزی ازسلول های پوست
دانشمندان کمبریج برای اولین بار، سلول های قشر مغز(سلول های خاکستری) را از نمونه های کوچکی از پوست انسان به وجود آوردند. یافته های این محققان در نشریه  Nature Neuroscience منتشر شده است.
چهارشنبه، 19 بهمن 1390 - 15:53
تحقیقات مغناطیسی برای سلامت بیشتر مغز
به لطف محققان دانشگاه استرالیا و فرانسه، درک بهتری از یک درمان پیشگام که ازپالسهای مغناطیسی برای تحریک مغزودرمان بیماری هایی مانند پارکینسون، افسردگی، اسکیزوفرنی، صرع و سکته مغزی استفاده می کند بدست آمده است.
چهارشنبه، 19 بهمن 1390 - 15:43
سلول های بنیادی مزانشیمی می تواند از دست دادن عضلات را ترمیم کند
محققان نشان دادند که سلول های بنیادی مزانشیمی ممکن است ایجاد فیبرهای عضلانی جدید کنند.  محققان دانشگاه ایلینویز سلول های بنیادی که باعث رشد عضلات می شود را کشف کرده اند.
چهارشنبه، 19 بهمن 1390 - 13:37
موفقیت استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماران مبتلا به سندرم تشعشع حاد در مدل موشی
محققان کمپانی Pluristem برای اولین بار به طور تحقیقاتی از سلول های بنیادی جفت  که اصطلاحا PLX نام دارد٬ برای درمان بیماران در معرض تشعشع حاد، در مدل موشی استفاده کردند.
چهارشنبه، 19 بهمن 1390 - 13:34
 کشف جهش ژنی امیدی تازه برای غربالگری موثراندومتریوز
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه Yale برای اولین بار، اساس ژنتیکی بیماری اندومتریوز(یک بیماری مؤثر بر میلیون ها نفر از زنان که با درد مزمن لگن و ناباروری مشخص می شود) را توضیح دادند. کشف این جهش جدید ژنی ، امید هایی را برای روش های جدید غربالگری فراهم می کند.
چهارشنبه، 19 بهمن 1390 - 09:19
چگونه سلول های T خودفعال ازغربالگری تکوین می گریزند
با توجه به مطالعه ای که این هفته درمجله پزشکی  Journal of Experimental Medicine منتشر شده است سلول های ایمنی حمله کننده به ارگانهای سالم بدن (سلول های T خودفعال) اهداف خود را بطور متفاوتی از سلول های ایمنی محافظ که به ویروس ها حمله می کنند می بینند.
چهارشنبه، 19 بهمن 1390 - 09:05
مزایای استفاده از سلول های خون بند ناف دردرمان مدل موشی مبتلا به ALS
تزریق سلول های خون بند ناف انسانی ، بهبود بقای نرون حرکتی ، به تاخیر افتادن پیشرفت بیماری و افزایش طول عمرافراد مبتلا را به دنبال خواهد داشت.
چهارشنبه، 19 بهمن 1390 - 08:57
راهنمای کلیدی سلول های سیستم ایمنی کشف شد
محققان انگلیسی دانشگاه کلمبیا مسیر مولکولی را که گیرنده های داخلی سلول های ایمنی را قادربه پیدا کردن، و از بین بردن تکه های پاتوژن حمله کننده به یک میزبان می سازد را کشف کرده اند.
چهارشنبه، 19 بهمن 1390 - 08:53
میکروبهای روده می توانند باعث چاقی و بیماریهای مزمن کبدی شوند
محققان دانشگاه Yale کشف کردند که چاقی و بیماریهای مزمن کبدی می تواند توسط خانواده ای ازپروتئین ها که میکروبهای موجود درمعده را تغییرمی دهد ایجاد شود.
چهارشنبه، 19 بهمن 1390 - 08:47
تغییر در شیوه زندگی می تواند به جلوگیری از 30٪ از سرطان ها کمک کند
سازمان بهداشت جهانی روز جمعه ، در آستانه روز جهانی سرطان گفت :  30 درصد از سرطان ها با تغییر در شیوه زندگی قابل پیشگیری است.
چهارشنبه، 19 بهمن 1390 - 08:43
مارکر فعال برای تشخیص استئوآرتریت شناسایی شد
محققان بیمارستان هنری فورد برای اولین بار به دو مولکول نشانگر که امکان اندازه گیری آسیب غضروف همراه با آرتروز را دارد ٬دست یافتند.
چهارشنبه، 19 بهمن 1390 - 08:35
محققان نقش حیاتی یک آنزیم درتمایز سلول های بنیادی جنینی را کشف کردند
دانشمندان در موسسه Whitehead نقش حیاتی  آنزیم لیزین دمتیلاز1 (LSD1) را در تمایز سلول های بنیادی جنینی کشف کرده اند.
دوشنبه، 17 بهمن 1390 - 08:22
پیوند سلول های بنیادی از طریق شریان کاروتید نتایج امیدوار کننده ای برای صدمات مغزی ارائه می دهد
با توجه به مطالعه انجام شده توسط محققان ژاپنی، آزمایشات درموش آسیب دیده مغزی نشان می دهد که سلول های بنیادی تزریق شده از طریق شریان کاروتید به طور مستقیم به مغز وارد می شود، و درآنجا  تا حد زیادی سبب افزایش بهبود عملکرد می شوند.
دوشنبه، 17 بهمن 1390 - 08:13
FDA به استفاده ازسلولهای بنیادی عصبی بر روی چشم تاییدیه داد
مراحل اولیه کارآزمایی بالینی با استفاده از سلول های بنیادی عصبی برای درمان بیماری دژنراسیون ماکولای وابسته به سن چشم، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تصویب رسید.
دوشنبه، 17 بهمن 1390 - 08:07
عصر جدید طب ترمیمی در آینده نزدیک
دانشمند مشهور ژاپنی Shinya Yamanaka ،  کسی که  برای اولین در دنیا درسال 2007 سلول های iPS  را به عنوان جایگزین احتمالی سلول های بنیادی جنینی به دنیا معرفی کرد ، ابراز امیدواری کرد که دارو درمانی به زودی  ودر آینده ای نزدیک  به عنوان روش درمانی برای بیماریهایی که هنوز راه درمانی برای آن پیدا نشده است٬ خواهد شد.
یکشنبه، 16 بهمن 1390 - 15:44