(آرشیو ماه بهمن 1390)
نقش پروتئین های شوک حرارتی در عملکرد سلول های سیستم ایمنی
زمانی که سلول های بدن با عفونت های ویروسی یا تغییرات سرطانی مواجه می شوند یک مکانیسم شناخته شده به عنوان ' ارائه متقابل ' در سلولهای دندریتیکی (DCS) ، سیستم ایمنی بدن را قادر به اعلام هشدار می سازند.
یکشنبه، 16 بهمن 1390 - 08:06
کشف نقشه سه بعدی ژنوم انسان برای کمک به درک بیماری ها
دکتر Yijun RUAN ازموسسه ژنوم سنگاپور (GIS) ، با مطالعه مداوم درپیکربندی ساختاری ژنوم انسان ، چگونگی تعامل وارتباط ژنها واثرآنها بر یکدیگر حتی زمانی که دورازهم هستند را آشکار ساخت. این کشف در درک چگونگی تعامل ژن ها در انسان بسیار مهم است .
یکشنبه، 16 بهمن 1390 - 08:03
داروهای ضد سرطان سبب بروز جهش در موش های نابالغ می شوند
سالیان متمادی است که  بسیاری از مطالعات برای روشن شدن عوارض درمان سرطان از جمله تابش بر روی فرزندان بازماندگان آن درحال انجام شدن است. اما اثرات نسلی ازمواد شیمیایی مورد استفاده برای درمان سرطان، تا به حال به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است.
یکشنبه، 16 بهمن 1390 - 07:59
چاقی اندازه مغز شما را کاهش می دهد
پژوهشی جدید در دانشگاه اوپسالا نشان می دهد که یک منطقه خاص مغز مرتبط با تنظیم اشتها در افراد مسنی که چاق هستند ،  از فعالیت کمتری برخورداراست. اختلالات ایجاد شده در اثراختلال درعادات غذا خوردن در طول زندگی ممکن نتیجه عملکرد نامناسب مغز در کنترل مرکز اشتها باشد. این یافته ها در مجله بین المللی چاقی به چاپ رسید.
شنبه، 15 بهمن 1390 - 10:28
سلول درمانی با استفاده از سلولهای بنیادی مزانشیمی نویدی برای درمان MS پیشرونده
نتایج یک مطالعه کوچک اثبات کرد که سلول های بنیادی مزانشیمی اتولوگ ممکن است اثرات محافظ نورونی درMS داشته باشد.
شنبه، 15 بهمن 1390 - 10:20
کمپانی ImmunoCellular مجوز ثبت اختراع درمان سلول های بنیادی سرطانی را دریافت کرد
کمپانی ImmunoCellular)OTC : IMUC) گفت : مجوز ثبت اختراع آمریکا را برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی به منظور درمان بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما ( شکل تهاجمی سرطان مغز) را دریافت کرده است".
شنبه، 15 بهمن 1390 - 10:07
سلول درمانی ممکن است به بهبود سکته مغزی ایسکمیک کمک کند
با توجه به دو مطالعه ارائه شده درکنفرانس بین المللی سکته مغزی درانجمن قلب آمریکا ، سلول درمانی اثر نا مشخصی بر بهبود عملکرد قلب، پس از سکته مغزی ایسکمیک داشته اما ممکن است در درمان ترمیمی پس از سکته مغزی نقش داشته باشد .
شنبه، 15 بهمن 1390 - 09:52
کوتاه ترین مسیر تبدیل سلول های بنیادی به سلول های سیستم عصبی
بررسی های انجام شده در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد نشان داد که امکان تبدیل مستقیم  سلول های بنیادی، پوست موش به سلول هایی که به سه قسمت اصلی سیستم عصبی حیوان تبدیل می شود ، بر اساس روش  انجام شده توسط این گروه وجود دارد.
شنبه، 15 بهمن 1390 - 09:43
نقش سلولهای بنیادی چربی درجراحی های ترمیمی
بنا بر گزارش اخیر در ژاپن ، سلول های بنیادی به دست آمده از بافت چربی انسانی با موفقیت در جراحی های ترمیمی صورت و سینه دربیش از 30 نفر مورد استفاده قرار گرفت.
چهارشنبه، 12 بهمن 1390 - 09:05
ارتباط بین کلسترول بالا و بیماری آلزایمر آشکارشد
بر اساس مطالعه منتشر شده در شماره سپتامبر نشریه  Neurology افراد مبتلا به کلسترول بالا ممکن است بیشتردر معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر باشند .
چهارشنبه، 12 بهمن 1390 - 08:58
تحقیقات جدید در درمان سرطان با استفاده از نوعی مهارکننده جدید شیمیایی
تحقیقات مشترکی برعلیه سرطان توسط دانشگاه هنگ کنگ (PolyU) ، دانشگاه پکن و موسسه سرطان نوادا انجام شده که به توسعه کلاس جدیدی از مهارکننده های شیمیایی که به طور خاص سلول های سرطانی پر توان را مورد هدف قرار می دهد منجر شده است.
چهارشنبه، 12 بهمن 1390 - 08:53
درمان آسیب های نخاعی با پیوند سلول های IPS
Shinya Yamanaka محقق سلول های بنیادی امیدوار به درمان آسیب های غیرقابل درمان نخاع با کمک سلول های پرتوان القایی (IPS) است. آزمایش بر روی حیوانات نتایج امیدوار کننده ای را از پیوند سلول های IPS در درمان آسیب نخاعی نشان داده است.
چهارشنبه، 12 بهمن 1390 - 08:29
کلون کردن سلول های مغزی عامل موثر دردرمان بیماری MS ، پارکینسون و افسردگی
یکی دیگر از پیشرفت های انجام گرفته در علم شبیه سازی توسط  دانشمندان دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند تولید بافت مغز از بیماران مبتلا به بیماری های روانی است.
ﺳﻪشنبه، 11 بهمن 1390 - 09:16
تلاش های کمپانی RBCC برای درمان سرطان، صدمات مغزی و سردرد ها
یک تیم تحقیقاتی وابسته به شرکت  RBCC به پیشرفت های  قابل توجهی در درمان بیماری های علاج ناپذیر مانند :سرطان ٬آسیب های مغزی و سردرد.دست یافتند.هدف عمده کمپانی Rainbow Coral Corp دست یابی به جدیدترین متد ها در درمان بیماری های صعب العلاج با استفاده از سلول های بنیادی است.
ﺳﻪشنبه، 11 بهمن 1390 - 09:08
جایگاههای ژنی نشانگرهای متابولیک موثر در بیماریهای قلبی عروقی و دیابت نوع 2 شناسایی شد
یک گروه تحقیقاتی در موسسه پزشکی مولکولی فنلاند (FIMM) ، یازده منطقه ژنتیکی جدید را در ارتباط با سطوح متابولیت های موجود درخون کشف کردند . که از جمله شامل جایگاه های جدید موثردرنشانگرهای بیماری های قلبی عروقی و نشانگرهای زیستی دیابت نوع 2 می باشد.
دوشنبه، 10 بهمن 1390 - 15:03