(آرشیو ماه اسفند 1390)
مطالعات ژنتیک پایه تولید داروهای ضد التهابی ، برای جلوگیری از بیماری های قلبی
نتایج مطالعه محققان نشان دهنده  این واقعیت است که مهار مسیرهای التهابی یک استراتژی موثر و قوی در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی است.
پنجشنبه، 25 اسفند 1390 - 09:15
دانشمندان ساختارهای چشمی را از سلول های بنیادی مشتق از خون انسانی تولید کردند
یافته ها نشان می دهد که گردآوری سلول های شبکیه و تبدیل به بافت های پیچیده شبکیه، از نمونه خون بیماران ممکن است.
پنجشنبه، 25 اسفند 1390 - 08:44
توليدنسل جديد ايمنوليپوزوم‌هاي درمانگر سرطان پستان
رييس پژوهشگاه فناوري‌هاي نوين علوم زيستي جهاد دانشگاهي با اشاره به تاريخچه‌ تاسيس و روند پيشرفت و توسعه‌ فعاليت‌هاي اين پژوهشگاه از توليد 572 كلون آنتي بادي منوكلونال عليه 207 آنتي‌ژن مختلف، پايان يافتن 183 طرح پژوهشي ، پيگيري 76 طرح پژوهشي و ارائه‌ بيش از 653 خلاصه مقاله علمي به كنگره‌هاي داخلي و بين‌المللي به عنوان بخشي از دستاوردها و فعاليت‌هاي اين پژوهشگاه خبر داد.
چهارشنبه، 24 اسفند 1390 - 15:03
پيوند مغز استخوان و پيوند سلول های مادر خون محيطی
هدف اصلی از انجام   PBSCTوBMTدر درمان سرطان اين است که بيماران بتوانند مقادير بالای داروهای شيمی درمانی و/ يا پرتودرمانی را دريافت نمایند ، برای درک بيشتر اين مطلب که چرا BMT ,PBSCT مورد استفاده قرار می گيرند و چگونه عمل می کنند بهتر است ابتدا دريابيم که مکانيسم اثر شيمی درمانی و پرتودرمانی چيست.
چهارشنبه، 24 اسفند 1390 - 14:13
پیشنهاد دانشمندان روسیه برای شبیه سازی نوعی ماموت
با جایگزینی هسته سلول های تخم بدست آمده از یک فیل با هسته گرفته شده از سلول های سوماتیک ماموت، جنینی با DNA ماموت می توان تولید و در رحم فیل کاشته شود.
چهارشنبه، 24 اسفند 1390 - 11:00
کشف جدید در مورد چگونگی بازسازی بافت کبد
یک تیم تحقیقاتی پیش بینی کرد که سلول های بنیادی و سلول های پیش ساز که دارای توانایی تمایز به انواع سلول های بالغ هستند، ممکن است تحریک بازسازی بافت کبد را توسط تولید فاکتور رشد کبدی برعهده داشته باشند.
چهارشنبه، 24 اسفند 1390 - 09:36
سلول درمانی با هدف کاهش آسیب سکته مغزی
مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که سلول های بنیادی می توانند شدت سکته مغزی و صدمه را با ترشح عوامل تغذیه ای که به سیگنال ها و عوامل رشد کمک می کنند تا سلول های آسیب دیده را زنده نگاه دارند کاهش دهند.
چهارشنبه، 24 اسفند 1390 - 09:09
اولين جنس باکتری بومی ايراني شناسايي و ثبت شد
محققان مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران موفق شدند برای اولین بار يك جنس باکتری ايراني با نام"Alteribacillus bidgolensis " را از منطقه کاشان شناسايي و ثبت کنند.
چهارشنبه، 24 اسفند 1390 - 08:34
مکانیزم سلولی که منجر به بیماری های التهابی می شود کشف شد
محققان رازاینکه چگونه یک مولکول التهابی دربدن تولید می گردد را کشف کردند.
ﺳﻪشنبه، 23 اسفند 1390 - 11:57
دانشمندان جایگزین مناسبی برای سلول های بنیادی معرفی کردند
دانشمندان دردانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد درکالیفرنیا روش تبدیل سلول های پوست به طور مستقیم به سلول های مغزی را بدون نیاز به سلول های بنیادی ابداع کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 23 اسفند 1390 - 11:36
روشی جدید در کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی
پژوهشگران در تشریح روشی جدید در کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی عنوان کردند: از آنجا که این داروها علاوه بر سلول های توموری وارد سلول های سالم نیز می شوند، استفاده از دوز پایین داروها جهت هدف قرار دادن سلول های توموری  بهترین سناریو دراین زمینه به حساب می آید.
ﺳﻪشنبه، 23 اسفند 1390 - 11:21
روش جدیدی برای درمان دیابت نوع 1 با استفاده ازسلول های روده شناسایی شد
محققان نشان دادند که ژن Foxo1 که نقش مهمی در سرنوشت سلول دارد خاموش شود، سلول های پیش سازمی توانند سلول های انسولین ساز را تولید کنند.
ﺳﻪشنبه، 23 اسفند 1390 - 11:06
کلاژن و سلول های بنیادی مانعی در برابر کوری
چشم سلول های بنیادی لیمبوس را برای ترمیم آسیب لایه اپیتلیال تولید می کند، اما اگر این سلول ها به اندازه کافی وجود نداشته باشد ممکن است سبب کاهش بینایی قبل ازترمیم شود.
ﺳﻪشنبه، 23 اسفند 1390 - 11:03
بیماری های عضلانی پاسخ بهتری به سلول درمانی می دهند
 یک فوق تخصص مغز و اعصاب گفت: سلول درمانی بیماری های عضلانی بهتر از سایر بیماری ها جوابگو است بافت عضله ساده تر از بافت مغز است. هرچه بافت پیچیده تر باشد و ارتباطات مشکل تری داشته باشد امکان اینکه سلول، نقطه مورد نظر ما را ترمیم کند مشکل تر است.
دوشنبه، 22 اسفند 1390 - 14:09
دوازدهمين کنگره ژنتيک ايران برگزار می شود

دوازدهمين کنگره ژنتيک ايران 3-1 خرداد 1391 در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار می شود.

دوشنبه، 22 اسفند 1390 - 10:52