(آرشیو ماه اسفند 1390)
شکل گیری حافظه با توسعه سلول های بنیادی مورد هدف قرار می گیرد
محققان راز اینکه چگونه سلول های مغز می توانند هم خاطرات جدید را به یاد داشته باشند و هم خاطرات قدیمی را حفظ کنند را کشف کردند. آنها دریافتند که سلول های عصبی خاصی درمغز نقش های مشخصی در شکل گیری حافظه بسته به اینکه سلول های بنیادی عصبی تولید کننده آنها پیر هستند یا جوان، به عهده دارند.
یکشنبه، 07 اسفند 1390 - 16:47
استفاده از اشعه ماورای بنفش در درمان پسوریازیس متوسط تا شدید
با توجه به مطالعه منتشر شده در مجله آکادمی پوست آمریکا ، استفاده از اشعه ماورای بنفش توسط متخصصین پوست ٬ به عنوان اولین  خط درمان پسوریازیس متوسط تا شدید در بیماران مرد و زن معرفی شده است.
یکشنبه، 07 اسفند 1390 - 16:42
استراتژی های جدید برای درمان بیماریهای عفونی
سیستم ایمنی ، بدن را از طریق شناسایی و از بین بردن پاتوژن های مهاجم در برابرعفونت محافظت می کند. این دو استراتژی اساس روشهای مرسوم بالینی درمبارزه علیه بیماری های عفونی را تشکیل می دهند. در شماره اخیرمجله Science، Miguel Soares  از پرتغال با همکارانش پیشنهاد کردند که نیازاست استراتژی سومی به نام تحمل به عفونت درنظر گرفته شود تا درآن میزبان آلوده ازطریق کاهش آسیب بافتی و دیگر اثرات منفی ناشی از پاتوژن یا پاسخ ایمنی ، خود را از عفونت  درمقابل مهاجم محافظت کند.
یکشنبه، 07 اسفند 1390 - 16:35
ارتباط الگوی طاسی مردانه با علایم پروستات
با توجه به مطالعه منتشر شده در مجله آکادمی پوست آمریکا، نشانه ابتدایی شروع الگوی طاسی مردانه [AGA] ممکن است وجود علائم ادراری مرتبط با بزرگ شدن پروستات درمردان باشد.
شنبه، 06 اسفند 1390 - 14:19
اساس ژنتیکی دژنراسیون ماکولای وابسته به سن (AMD)
محققان در پژوهشی جدید ، ژن ها یی را شناسایی کردند که میزان بیان شان می تواند به شناسایی  AMD در افراد کمک کند .
شنبه، 06 اسفند 1390 - 14:08
ژن چند قلوزایی گوسفند توسط محققان در زنجان كشف شد

مدیركل جهادكشاورزی استان زنجان، گفت: ژن چند قلو زایی گوسفند توسط محققان در این استان كشف و در سفر چهارم هیات دولت به استان از آن رونمایی خواهد شد.

شنبه، 06 اسفند 1390 - 09:29
خوردن مركبات خطر سكته مغزي را در زنان كاهش مي‌دهد

نتايج يك مطالعه جديد در آمريكا نشان داده است، زناني كه مرتب از انواع ميو‌ه‌هاي مركبات مثل پرتقال و گريب فروت استفاده مي‌كنند كمتر در معرض خطر سكته مغزي قرار مي‌گيرند.

شنبه، 06 اسفند 1390 - 08:38
درمان نکروز سر استخوان با استفاده از سلول های بنیادی
نکروز سر استخوان ران (AVN) یک بیماری ناتوان کننده است که عمدتاً بر بیماران جوان تاثیر می گذارد و اغلب منجر به توسعه "استئو آرتریت ثانویه" می شود. پیشرفت های طب ترمیمی استراتژی های درمانی امیدوار کننده ای را با استفاده از سلول، داربست های زیستی  و عوامل فعال کننده زیستی ارائه می دهد  که ممکن است  نتایج بالینی را بهبود بخشد.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 13:47
محققان معمای پروتئین های مرتبط با نارسایی قلبی را کشف کردند
مرگ ناگهانی قلبی خطری برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، به دلیل عدم کنترل کلسیم داخل سلولی قلب می باشد که می تواند منجر به نامنظم شدن ضربان قلب شود. یافته های جدید نشان می دهد که مکانیسم های درگیر دراین خطر تهدید کننده ی زندگی، امکانات جدیدی را برای مبارزه با آن ارائه می دهد.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 13:41
توانایی ژل تزریقی جدید در ترمیم بافت قلبی آسیب دیده
محققان دانشگاه کالیفرنیا، روش درمانی جدیدی با استفاده از هیدروژل تزریقی را توسعه داده اند که می تواند درمانی موثر و بی خطررا برای آسیب های بافتی ناشی از حملات قلبی درپی داشته باشد.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 12:26
سلول های بنیادی و فاکتور رشد برای درمان نکروز سر استخوان ران
نکروز سر استخوان ران (AVN) یک بیماری ناتوان کننده است که عمدتا بر بیماران جوان تاثیر می گذارد و اغلب منجر به توسعه استئوآرتریت ثانویه می شود.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 11:57
جلوگیری سد روده ای قوی از گسترش سرطان به سایر نقاط بدن
مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه توماس جفرسون منتشر شده نشان می دهد روده سوراخ دار ممکن است ریشه برخی از سرطان ها در بقیه بدن باشد.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 11:45
اولین کنگره ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران برگزار شد
اولین کنگره ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با محورهای محورهای بانک های زیستی، حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی، بهره برداری از ذخایر ژنتیکی و زیستی و تنوع زیستی و زیست فناوری برگزار شد.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 10:56
ایجاد مراکز ذخایر زیستی، زیرساختی برای زیست فناوری
كنگره ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي به همت مركز ملي ذخاير ژنتيك و زيستي ايران و كارگروه زيست بانك‌هاي ستاد توسعه زيست فناوري، صبح چهارشنبه به مدت دو روز در محل پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي گشايش يافت و امروز، به کار خود پایان می دهد.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 08:55
کشف جدیدی در مبارزه با بیماری هانتینگتون
محققان در دانشگاه ملی ایرلند به کشف علمی مهمی در مبارزه با بیماری هانتینگتون دست یافتند. این یافته های جدید، درمجله  PLoS Biology منتشر شده است.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 08:42
صفحه 7 از 8ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه