(آرشیو ماه اسفند 1390)
عملکرد جدید یک ژن شناخته درحس لامسه کشف شد
نورولوژیست های مرکز پزشکی مولکولی Max Delbrück  کشف کردند که یک ژن شناخته شده کنترل کننده تکوین عدسی درموش وانسان برای توسعه نورون های مسئول عملکرد حس لامسه نیز حیاتی است، آنها دریافتند که حس لامسه  موش هایی که در آنها ژن C-MAF در سلول های عصبی حذف شده بود، دچاراشکال شده است.
پنجشنبه، 04 اسفند 1390 - 08:37
بهبود علائم بیماری پارکینسون در میمون ها با استفاده از سلول های بنیادی
گروهی از محققان موفق به بهبود علائم بیماری پارکینسون در میمون ها با استفاده ازتبدیل سلول های بنیادی جنینی انسان به سلول های عصبی که تولید کننده دوپامین (یک انتقال دهنده عصبی در مغز) است شده اند.
چهارشنبه، 03 اسفند 1390 - 13:45
تولید سلولهای بنیادی پرتوان القایی به منظورترمیم آسیب های نخاعی
محققان استرالیایی درتحقیقات سلول های بنیادی برای کمک به کسانی که مبتلا به آسیب طناب نخاعی جدی هستند به موفقیت هایی دست یافتند.
چهارشنبه، 03 اسفند 1390 - 13:18
آزمایشات بالینی بانک سلول های بنیادی خون بند ناف راه اندازی خواهد شد
شرکت سان برونو با همکاری موسسات تحقیقاتی دیگردرحال بررسی توانایی سلولهای بنیادی بند ناف در درمان بیماری های مؤثر بر کودکان می باشد.
چهارشنبه، 03 اسفند 1390 - 13:03
شناسایی آنتی بیوتیک های جایگزین بدون ایجاد مقاومت در درمان عفونت ها
محققان دانشگاه میشیگان، جایگزین بالقوه ای برای آنتی بیوتیک های معمولی یافتند که می تواند با کاهش خطر مقاومت به آنتی بیوتیک با عفونت مبارزه کند.
چهارشنبه، 03 اسفند 1390 - 12:59
سيب زميني تراريخته حاوي ژن پروانسولين انساني در كشور توليد شد
پژوهشگران دانشگاه تربيت مدرس موفق به توليد سيب‌زميني تراريخته حاوي ژن پروانسولين انساني شدند.
ﺳﻪشنبه، 02 اسفند 1390 - 08:50
وقتی که ساعت بیولوژیکی بدن خاموش می شود، سیستم ایمنی بدن هم کاهش می یابد
گفته می شود که که زمان همه چیز است، این ممکن است مخصوصا در توانایی مبارزه با بیماری ها درست بنظر آید. تحقیقات جدید ی که درمجله ایمنی منتشر شده نشان می دهد که موفقیت دفاع ایمنی میزبان در بخشی بستگی به ساعت بدن موجود زنده دارد." این مطالعه می تواند به طراحی استراتژی های درمانی برای بهینه سازی پاسخ ایمنی بدن و محافظت از بیماران درآسیب پذیرترین زمان منجر شود.
ﺳﻪشنبه، 02 اسفند 1390 - 08:40
درمان جدید آسیب های مغزی در حیوانات
با توجه به مطالعه منتشر شده در آکادمی نورولوژی آمریکا، یک داروی جدید در محافظت در برابر اثرات مضر آسیب مغزی تروماتیک (TBI) در موش های صحرایی ، تاثیر مثبتی نشان داده است.نویسنده این مطالعه "مایکل کافمن" ، از دانشگاه ایالتی وین در دیترویت و عضو آکادمی آمریکا در این خصوص می گوید: " در حال حاضر درمان اولیه ای برای TBI وجود ندارد، بنابراین این تحقیق امیدهایی را برای درمان های موثر مغز و اعصاب ارائه می کند.

ﺳﻪشنبه، 02 اسفند 1390 - 08:32
ویتامین C ممکن است اثر پرتو درمانی را بر تومورهای مهاجم مغز افزایش دهد
تحقیقات اخیردردانشگاه اتاگو، ولینگتون نشان داده است که دادن دوز بالای ویتامین C به سلول های سرطانی مغز، آنها را به پرتو درمانی بسیار حساس می کند. این مطالعه به تازگی در Free Radical Biology and Medicine منتشر شده است.
ﺳﻪشنبه، 02 اسفند 1390 - 08:24
شناسایی فهرست کاملی از تغییرات ژنی مرتبط با بیماری
فهرست کاملی از تغییرات ژنتیکی که سبب غیر فعال شدن ژن های انسانی می شود توسط گروهی از محققین موسسه ولکام تراست ارائه شده است.
دوشنبه، 01 اسفند 1390 - 12:23
صفحه 8 از 8ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه